duscha ute katt

T

Tarzzan

Har en fundering ang att duscha ute katter under vintern.
Är det någon som gör det:confused:
Har fått för mig att dom håller mindre värme då och mister lite "fett" i pälsen som håller dom torra.

Måste nästan duscha av min norskaskogskatt nu.Använder dock bara vatten och han får inte gå ut innan han är snus torr.
Bör jag låta bli att duscha av honom nu:confused:

Sv: duscha ute katt

Varför måste du duscha honom? Katter sköter sin egen hygien alldeles utmärkt om dom inte utsatts för något speciellt som dom inte får bort ur pälsen. Jag skulle inte bada honom, det tar som du säger bort fettet ur pälsen. Att bara bada honom med vatten gör ju ändå ingen större nytta om det nu skulle vara så att han har något i pälsen som han inte får bort, och har han det kan du ju tvätta honom bara just där.

Han har rullat sig ute och har massa damm i pälsen:(
Jag brukar duscha av honom 2-3 ggr under dom varma månaderna för att vänja honom utifall att han måste duscha någon gång.

Damm har nog dom flesta utekatter i pälsen... Det finns ingen anledning att bada honom bara för det. Måste du bada honom så gör det när det är varmt ute och han inte behöver sitt skyggande lager med smuts och fett.

Ah, nu fattar jag. du skall alltså inte duscha katten ute mitt i smällkalla vintern... Du skall duscha din katt som får gå ute - men göra det hemma i badrummet - under vintersäsongen...

Jag antar att du kan göra det, gjort på ett förnuftigt sätt. Men det finns ingen anledning att göra det bara för att han är lite dammig, precis som de andra redan sagt.
Men om du har allergiker hemma så vore det en annan sak.

spelar väl ingen roll om han har lite damm i pälsen??

den av mina katter som är ute mest är väldigt fet i pälsen nu, och det är säkert för att få bättre skydd... visst, han är inte så mysig att klappa på som min soff-katt men skulle aldrig komma på att duscha honom.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 974
Senast: kma
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka