Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En plastpåse över och tejpa fast denHur ??
Jag kommer ha gips ett par veckor.
Hur hålla det torrt i duschen?
Hjälp!!!
Har du redan fått gipset? Det du ska ha på lång sikt.Hur ??
Jag kommer ha gips ett par veckor.
Hur hålla det torrt i duschen?
Hjälp!!!
Japp 4 veckorHar du redan fått gipset? Det du ska ha på lång sikt.
Det jag fick var i plast och gick att ta av... men det var iofs skruvar i foten.
Gipsskena handleden
NäeDu råkar inte ha badkar?
Fast nä, det där lät jättedumt! Gipset är ju där för att hålla brottet fixerat i rätt läge. Att ta gipset av och på (om möjligt) i olika situationer är verkligen inte att rekommendera.Ta av zkenan,duzcha o på med den igen, jag hade min i 6v inget problem allz
Det za dr på akuten till mig att det var ok medanz man duchade, det betyder int att man zka använda handen, zkena har man ju fått för att brottet är rakt o znyggt + att ulna ztadgar upp.Fast nä, det där lät jättedumt! Gipset är ju där för att hålla brottet fixerat i rätt läge. Att ta gipset av och på (om möjligt) i olika situationer är verkligen inte att rekommendera.
Nej men även om man inte använder handen kan den ju "floppa runt" innan brottet börjat läka. Min arm hängde till exempel åt helt fel håll in bakom min rygg och flaxade runt annan den gipsades.Det za dr på akuten till mig att det var ok medanz man duchade, det betyder int att man zka använda handen, zkena har man ju fått för att brottet är rakt o znyggt + att ulna ztadgar upp.
Om den floppar runt hit o dit å brukar båda benen vara brutna o då får man ett rundgipz eller ett gäng med zkruv,zpik,muttrar mmNej men även om man inte använder handen kan den ju "floppa runt" innan brottet börjat läka. Min arm hängde till exempel åt helt fel håll in bakom min rygg och flaxade runt annan den gipsades.
Det handlar kanske mer om vilken typ av brott man har? Är den en spricka som inte flyttat på sig kan jag tänka mig att det spelar mindre roll, men om benen spretat åt alla håll och tvingats tillbaka i rätt läge känns det jätteriskabelt att börja mixtra med gipset.
Jag skulle oavsett hellre ha det kvar.