Dunderförkyld!

Status
Stängd för vidare inlägg.

maiagull

Trådstartare
Jag har åkt på en klassisk jätteförkylning. Hostar, nyser, feber, you name it. Så nu började jag fundera på om det kan skada bebisen på nåt sätt.
:(
 
Sv: Dunderförkyld!

Jag är lite borta, är du gravid eller har du nyfödda? ;)

Men ialla fall, det ska inte vara någon större fara att vara förkyld, jag åkte på influensan när jag väntade Fredrik och fick råd av sjukvårdsupplysningen att ta alvedon, för att få ner febern. Dricka mycket och ta det lugnt.
Är det en nyfödd så är det ungefär samma, de kan oxå bli förkylda men oftast så klara de sig bra, drick mycket och vila!
 
Sv: Dunderförkyld!

Jag hade en elakartad hosta när jag var i nionde månaden, hostade jag i ca två veckor så jag inte fick luft och kunde knappt sova för hostan. (När jag nu lyckades ligga bekvämt men det är en annan fråga:D ) Så fort jag sa nåt brakade det igång med långa rejäla hostattacker. Bebisen hade förmoligen rejäl sjögång men det var ingen fara alls för henne och hon stannade kvar tio dar över beräknat datum. Då hade hostan som tur var gett med sig.
 
Sv: Dunderförkyld!

Jag är också dunderförkyld!!!

/Ulda med 4 månaders bebis

(var för övrigt rätt förkyld under början av graviditeten också men det gick jättebra ändå - tydligen skall inte det vara nån fara)
 
Sv: Dunderförkyld!

Svarar på alla

Jag är gravid i 20 veckan. Och så här förkyld har jag inte varit på många år. Skönt att höra att det inte ska va några problem med bebisen iallafall
 
Sv: Dunderförkyld!

Fast du, det skadar nog inte att ta alvedon för att ta ner febern, det har jag för mig att min bm sa.
 
Sv: Dunderförkyld!

Japp. Alvedon äter jag. Idag är jag lite piggare, men själva snuvan är värre. Jag tror inte jag har varit så här förkyld sen jag var barn.
 
Sv: Dunderförkyld!

Visst är det trist. Själv mår jag också lite bättre nu men det slår lock för öronen hela tiden och man blir ju helt tokig på det!!!

Krya på dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 166
Övr. Katt Vi har problem med att Miss Li plockar in grodor, ibland flera varje dag. Hon bär dem försiktigt i munnen så som jag tänker mig att...
2
Svar
33
· Visningar
3 393
Senast: Mia_R
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 444
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
939
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp