Dumt att ge sig ut redan?

Sv: Dumt att ge sig ut redan?

Hm, svår fråga ändå. Om du väljer 70 och 90 och det är jättevarmt ute är det väl synd om hästen om den ska stå relativt länge i en kokhet transport? Men samtidigt så kanske det inte är så många starter heller så hästen kanske inte får stå så länge, och då vore det nog klokt att välja dessa klasser.

Nä, jag röstar för 70 och 90 ändå :)

Pållan är svårlastad så hon går INTE in i en transport mellan klasserna! :D

Så, 70 & 90 alltså? :angel:

Ja! :) Då är 70 bara en uppvärmningsklass och hästen behöver inte fokusera så mycket och ni hinner "titta" på banan en gång :)

*KL*

Nu har vi varit iväg! :p Det gick, ehrm... mindre bra kan vi säga! :angel:

När vi kom dit var hon lugn i transporten, men så fort vi lastat ur så stod hon inte still i en sekund. MEN! Hon var inte stressad, bara väldigt nyfiken och uppspelt! :) Jaha, hoppar upp och börjar rida fram. På framhoppningen fick hon något ryck och bockade och sparkade innan hindrena, fick bara något stopp på en oxer. Annars kändes det super!

I första klassen (70) fick vi minst ett stopp på VARJE hinder! Men det var ju en träningstävling, så en tränare var där och hjälpte till om man ville, vilket jag självklart ville. Så hon la ner aaaaalla hindrena (efter att jag försökt hoppa dem en gång innan förstås) och då gick det efter ett tag. Jag är ju så envis så driver på som bara den och tänker "över ska vi!", hästen tvärnitar gång på gång och varje gång hamnar jag vid öronen då jag redan är "över hindret" i tanken, så det blev väl en sisådär 20 "nästanavramlingar". :p

I 90 är det exakt samma sak, vägran på vägran. + en stegring också! Hehe..
Men jag gav mig inte och körde på tills vi kom över! Runt 70 fel fick jag tror jag. :rofl:

Till mitt försvar får jag säga att det var en FRUKTANSVÄRT svår bana! En masssssa knepiga linjer och konstiga, snäva svängar. Jag menar hallå? en banhoppningsTRÄNING? :crazy: + att av 11 hinder var det 9 oxrar och en trippel... Jippi.

MEN! Jag tyckte ändå att det var fruktansvärt roligt och pållan skötte sig ypperligt! (Enligt mig då, såklart :angel:) :love:

Härligt att DU tyckte det va roligt iaf! =) Hästar ska ju alltid hitta på något!
Men nu har du åtminstone varit iväg och provat på. Jag tycker du ska skaffa dig en bra tränare så du kan börja träna mer på bana och andra saker som du och din häst behöver träna på! Sen är det bara ut och skaffa sig mer rutin som gäller!
Lycka till! :D

Senast ändrad av en moderator:

vart var du o hoppade?
Tycker det är bra med luriga banor på träningstävling.

Tollstad Östergård :)

Jo, jag kan väl hålla med dig.

var du där också? :)

jag red iofs en klass lägre än dig (60 cm) men jag tyckte det var en jättebra bana!
min häst har bara hoppat 4-5 gånger och jag var lite tveksam till om styrningen skulle funka öht :p men å andra sidan så tar jag hellre såna knepigheter på en träningstävling, vet om dom, och kan gå hem och träna, än att åka på banträningar och hoppa "långsida-snett igenom-långsida" för att komma ut på lokal framöver och bli överraskad av svårighetsgraden :)

Jajjemen, vad heter du och vilken häst red du? :)

Jo, banan var bra, bara pålle som tyckte den var döläskig. :p Svängen till tian tyckte jag var lite knepig. :angel: Iallafall i första klassen, andra gången fick jag till en suuuperbra sväng med en jättebra anridning, men inte hoppa hon för det, hästskrälle! :devil:

om du såg en stor brun häst med blått schabrak och en ryttare som var lätt förvirrad och glömde femte hindret så var det jag :rofl: (startade först i 60)

jag har iofs en häst som är otroligt positiv på hinder och tanken har nog aldrig slagit honom att man KAN vägra :p vi jobbar mer på att få igenom halvhalterna och att få till vändningarna :D
var jätteskeptisk till tians sväng, den såg så lurig ut när man gick banan! men den gick förvånansvärt bra sen när man väl red :)

haha det gjorde jag nog inte, hade fullt sjå med att rida fram då tror jag ;)

pålle är också ganska positiv på hinder, bara det att hon är fegisarnas fegis :D
så om du såg en rätt stor fux med en ljushårig ung tjej med svarta tretorn (var den enda med sånna stövlar) var det vi ;) håller med om att svängen till tian såg nästintill omöjlig ut när man gick banan, på när man väl red gick det prima! :)

antar att du hade den mörka fuxen?
Den såg inte riktigt redo ut....

Tyckte det var en jättebra bana! Långsida snett igenom långsida är ju bara löjligt.

Fjädern, var det du som glömde femte hindret :p lite roligt att Carro ropade ut det.
Jag o min kompis satt i gräset med en stor vit hund, eller jag löåg platt som en flundra o syntes nog inte så mkt.

Ja, jag hade den mörka fuxen. Och jag kan förstå att hon i andras ögon inte såg redo ut. Grejen är den att vi hoppar 120 banor utan problem på träning, det är bara på tävling som hon krånglar.

Men jag kan absolut förstå att hon säkert inte såg redo ut. :)

japp, det var jag!
jag skyller på att jag hade feber :angel: och så blev det ju lite tokigt efter fyran som han hoppade lite lustigt, så jag glömde nog liksom bort att svänga. jag var inte ens medveten om det förrän jag hörde nåt i högtalarna om att jag hoppat sexan före femman, haha.

men jag var nöjd ändå, för pållen blev det ju inga tokigheter, han hoppade ju allt jag styrde på, så att säga :)

jag såg inte dig dock, var mest upptagen med hästen :D

Liknande trådar

Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 336
Senast: Alexandra_W
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 639
A
Träning Lite bakgrundsfakta om hästarna: Alex- Tidigare tävlad 120, senskada = konvalecent. Nu helt igång igen. Kommer inte hålla för mer än...
2
Svar
36
· Visningar
2 600
Senast: Aeternum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar