http://www.miljoskaraborg.se/global...rket_information_om_godselstukor_okt_2014.pdfEnligt den bor jag utanför detaljplanlagt område iaf. (Kragsta-området)
Här finns lite info om stukor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
http://www.miljoskaraborg.se/global...rket_information_om_godselstukor_okt_2014.pdfEnligt den bor jag utanför detaljplanlagt område iaf. (Kragsta-området)
Aldrig hört. Generellt är det så få förbud och regleringar som det bara går i Vallentuna, speciellt för bönderÄr det en skröna?
http://www.miljoskaraborg.se/global...rket_information_om_godselstukor_okt_2014.pdf
Här finns lite info om stukor.
Haha, det beror på var i Vallentuna man befinner sig... Allt bortom Lindholmen skulle jag definitivt kalla landet.Det är ju litet speciellt.
Och definitivt inte vad jag kallar att bo på landet.
Kontakta kommunen och fråga efter detaljplan och tillstånd för hästhållning.
Haha, det beror på var i Vallentuna man befinner sig... Allt bortom Lindholmen skulle jag definitivt kalla landet.
Och bara för att fortsätta det fåniga spåret så satt jag och mina stallkamrater och åt pizza på Brottby Café igår och konstaterade just att Angarn - Brottby är hyfsat lantligt men bortom Lindholmen är det verkligen på riktigt!Håller verkligen med och jag tycker det här sidospåret är otroligt tramsigt.
Och bara för att fortsätta det fåniga spåret så satt jag och mina stallkamrater och åt pizza på Brottby Café igår och konstaterade just att Angarn - Brottby är hyfsat lantligt men bortom Lindholmen är det verkligen på riktigt!
/*kör till Markim och tränar varje vecka*
Men där finns ju hus överallt ju!bortom Lindholmen är det verkligen på riktigt!
Men där finns ju hus överallt ju!
Mest glesbefolkade delen av kommunen är nog Tärnanområdet. Annars växer det så det knakar. Vilket inte hindrar att det finns allmänna (statliga) grusvägar, stora delar av kommunen saknar kollektivtrafik (eller har mkt lite), saknar service inom en mil etc. Men visst, jämfört med Dorotea är det tätbefolkatMen där finns ju hus överallt ju!
Delvis en följd av att skifte genomfördes i stora delar av Uppland, dvs gårdarna spriddes ut över markerna. Men det finns faktiskt oskiftade byar i Vallentuna.Men där finns ju hus överallt ju!
Om det är tillräckligt tätt mellan husen så upphör det att vara utom planlagt område och övergår till att vara gruppbebyggelse.Så det finns inga hus på landet? Svårt att bo där då.
Alltså jag tycker nog att det är bra tätt mellan husen där i alla fall.Delvis en följd av att skifte genomfördes i stora delar av Uppland, dvs gårdarna spriddes ut över markerna.
Om det är tillräckligt tätt mellan husen så upphör det att vara utom planlagt område och övergår till att vara gruppbebyggelse.
Och då så gäller ju andra regler.
Jag tycker att det är intressant att diskutera vad som riktiga landet innebär för dem som bor där.Men varför detta behov av att definiera vad som är "riktiga landsbygden"? Vad spelar det för roll för trådens ursprungliga frågeställning?
Jag tycker att det är intressant att diskutera vad som riktiga landet innebär för dem som bor där.
Som att det kan finnas gödselstukor på fältet utanför tomtgränsen.
Något som man ju inte förväntar sig i ett glesare villaområde.
Och var man skall dra gränserna för hur mycket villaägarna på landet får påverka djurhållning och verksamhet på landet.
Om det inte är "riktiga" landet så är det ju mera ett lantligt bostadsområde med boende som huvudsaklig funktion.
Medan en landsbygd med jordbruk ju har produktion av livsmedel och djurhållning som huvudsaklig funktion.
Det är ju ganska så olika.
Den dag som man slutar upp med att uppföra sig som en stadsbo så slipper man det problemet.Och att jag blir vansinnigt less på alla kategoriseringar av folk som "stadsbo" baserat på lösa grunder och fördomar, och uppfattningen att alla som bor i Stockholms län bor i "Storstockholm".
Den ena dumpar gödsel med halm i på ängen precis nedanför oss. Nu är ju sommaren på väg och jag är lite orolig för att det kommer att lukta. Jag har inget emot hästar och hästlukt, men när vi sitter ute och äter så vill jag ogärna känna bajslukten.
Är verkligen rena stadsbofasoner.Men jag tror inte någon uppskattar att det luktar skit på sommaren när man är ute i trädgården hela dagarna. Eller?
Jag tycker att det är intressant att diskutera vad som riktiga landet innebär för dem som bor där.
Som att det kan finnas gödselstukor på fältet utanför tomtgränsen.
Något som man ju inte förväntar sig i ett glesare villaområde.
Och var man skall dra gränserna för hur mycket villaägarna på landet får påverka djurhållning och verksamhet på landet.
På riktiga landet så är det ingen som blir störd av en gödselstuka.Men inte ens på "riktiga landet" får en gödselstuka störa närboende.