Nä, men Vallentuna har ju ingen landsbygd (och inte Norrtälje, Sigtuna, Botkyrka eller någon annan av Stockholms kranskommuner heller)Okej, vad är din definition av att bo på landet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä, men Vallentuna har ju ingen landsbygd (och inte Norrtälje, Sigtuna, Botkyrka eller någon annan av Stockholms kranskommuner heller)Okej, vad är din definition av att bo på landet?
Du har rätt när det gäller tillstånd från Länsstryelsen och jag kommer inte åt ADR-S så jag vet inte om även kraven där är borta.Källa på det tack @Masse
Jordbruksbygd utom planlagt område där kommunen inte anser att det behövs särskilda tillstånd för djurhållning i jordbruk.Okej, vad är din definition av att bo på landet?
I Norrtälje och Sigtuna så finns det riktig landsbygd, en bit bort.Nä, men Vallentuna har ju ingen landsbygd (och inte Norrtälje, Sigtuna, Botkyrka eller någon annan av Stockholms kranskommuner heller)
Ja du... Efter 30 år i Vallentuna kommun får jag nog konstatera att du har fel... Jag vet inte var du bor, men att säga till ts att det inte finns någon landsbygd där h*n bor. Tycker du inte att det är lite fånigt? Det borde ju ts veta bäst själv eller hur?I Norrtälje och Sigtuna så finns det riktig landsbygd, en bit bort.
I Vallentuna så finns det inte.
Botkyrka har jag ingen egen erfarenhet av.
Jordbruksbygd utom planlagt område där kommunen inte anser att det behövs särskilda tillstånd för djurhållning i jordbruk.
Vallentuna, Sollentuna, Täby m.fl. kommuner är alldeles för tätbebyggda för det.
Du bor inom reglerat område och det är inte på landet fullt ut.Men om jag inte bort på landet, då undrar jag verkligen vad jag bor på?
Och för att visa landsbygdsområdena i Vallentuna enligt din definition bara för att... : http://kommunkartan.cartesia.se/ui/default.html?customerId=3152 klicka i rutan "detaljplaner"Jordbruksbygd utom planlagt område där kommunen inte anser att det behövs särskilda tillstånd för djurhållning i jordbruk.
Vallentuna, Sollentuna, Täby m.fl. kommuner är alldeles för tätbebyggda för det.
När reglerna för djurhållning blir kommunalt reglerade för att det är för trångt med djur, då så bor man inte längre på landet.Det borde ju ts veta bäst själv eller hur?
Kul karta.Och för att visa landsbygdsområdena i Vallentuna enligt din definition bara för att... : http://kommunkartan.cartesia.se/ui/default.html?customerId=3152 klicka i rutan "detaljplaner"
Din beskrivning motsvarar ganska stor del av Vallentuna. Skillnaden mot Sollentuna är stor (större delen av den obebyggda marken ingår i Järvafältets naturreservat).Jordbruksbygd utom planlagt område där kommunen inte anser att det behövs särskilda tillstånd för djurhållning i jordbruk.
Och för att visa landsbygdsområdena i Vallentuna enligt din definition bara för att... : http://kommunkartan.cartesia.se/ui/default.html?customerId=3152 klicka i rutan "detaljplaner"
Jag förstår inte varför det är så svårt att erkänna att de som bor i kommunen känner till förhållandena bättre än de som inte bor där. Jag har personligen varit del i tillståndshandläggningen om lantbruksdjur inom detaljplanerat område i Vallentuna kommun och känner väl till vilka lokala ordningsföreskrifter kommunen har. Vallentuna kommun är inte hårdare regler om djurhållning än någon av sina grannkommuner.När reglerna för djurhållning blir kommunalt reglerade för att det är för trångt med djur, då så bor man inte längre på landet.
Vallentuna är hårt reglerat vad gäller all djurhållning på ett sätt som inte är förenligt med en äkta landsbygd.
Titta på din kommuns hemsida och under detaljplaner så kanske de länkar till samma karta men i din kommunKul karta.
Kan man hitta andra kommuner på den också?
Nu så menade jag att det är så trångt att kommunen har massor av specialregler.
Se ovan.
Källa på det?När reglerna för djurhållning blir kommunalt reglerade för att det är för trångt med djur, då så bor man inte längre på landet.
Vallentuna är hårt reglerat vad gäller all djurhållning på ett sätt som inte är förenligt med en äkta landsbygd.
Är det en skröna?Vallentuna kommun är inte hårdare regler om djurhållning än någon av sina grannkommuner.
Tydligen.Är det en skröna?
Att Vallentuna skulle vara hårdare än grannkommunerna? Ja, jag skulle säga det i alla fall. Ts bor utanför detaljplan. Trots det så verkar det ju så att gödselhanteringen på granngården inte sköts som den ska.Är det en skröna?