Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man vaccinerar sin häst årligen vad är det som gäller med +21? Kan jag alltså vaccinera min häst säg 1 januari och året därpå vaccinera 22 januari? Har jag fattat rätt? Om jag inte fått hästen vaccinerad den 23, måste den göra om grundvaccinationen då? Tre sprutor?
Bonusfråga
Hur brukar era hästar reagera på vaccin?

Om man vaccinerar sin häst årligen vad är det som gäller med +21? Kan jag alltså vaccinera min häst säg 1 januari och året därpå vaccinera 22 januari? Har jag fattat rätt? Om jag inte fått hästen vaccinerad den 23, måste den göra om grundvaccinationen då? Tre sprutor?
Bonusfråga
Hur brukar era hästar reagera på vaccin?

Ja på samtliga frågor, ska hästen tävlas får du dock inte tävla under den +21 dagars perioden utan det får gå max 365 dagar. Men när du har vaccinerat och 7 dagar gått (tävlingskarens på vaccinet) är du good to go igen.
Bonusfrågan, min häst reagerar inget nämnvärt. Har en vän vars gamla ponny reagerade kraftigt med svullnad, stelhet i halsen och feber som fick dispens att få tävla utan vacc. Ponnyn är nu död sedan några år och var närmare trettio så jag vet inte om den reagerat hela livet (dansk import) eller om den blev överkänslig blev på gamla dagar.

Ni vet kentaurer, hälften människa och hälften häst... Syns bland annat i Harry Potter...

Vad skulle ske om en kentaur fick barn med en häst? Blir det 75%häst och 25%människa? Eller om kentauren fick ett barn med en människa... skulle det då bli 75%människa och 25%häst🤔? Hur skulle det te sig, om vi antar att de skulle kunna para sig😂 Skulle man kunna avla ur ena arten efter några led?😂 Sådant jag tänker på när jag inte kan sova...🙄

Ni vet kentaurer, hälften människa och hälften häst... Syns bland annat i Harry Potter...

Vad skulle ske om en kentaur fick barn med en häst? Blir det 75%häst och 25%människa? Eller om kentauren fick ett barn med en människa... skulle det då bli 75%människa och 25%häst🤔? Hur skulle det te sig, om vi antar att de skulle kunna para sig😂 Skulle man kunna avla ur ena arten efter några led?😂 Sådant jag tänker på när jag inte kan sova...🙄
I ett gammalt avsnitt av Xena-krigarprinsessan, så får en kvinna ett barn med en kentaur. Om jag inte missminner mej så var barnet åxå kentaur. Funderade lite på hur dom fick ihop det. Hur gick tillverkningen till av barnet? Hur kunde hon föda fram den? Hur kunde hon överleva den födseln?(det var ju inte kejsarsnitt)

I ett gammalt avsnitt av Xena-krigarprinsessan, så får en kvinna ett barn med en kentaur. Om jag inte missminner mej så var barnet åxå kentaur. Funderade lite på hur dom fick ihop det. Hur gick tillverkningen till av barnet? Hur kunde hon föda fram den? Hur kunde hon överleva den födseln?(det var ju inte kejsarsnitt)
Nu vill jag inte förstöra stämningen så här på en fredag men själva tillverkningen lär inte vara så komplicerad. Just den biten praktiseras ju redan av folk lite här och där. Fast inte med kentaurer då utan den nära besläktade arten hästen :D

Nu vill jag inte förstöra stämningen så här på en fredag men själva tillverkningen lär inte vara så komplicerad. Just den biten praktiseras ju redan av folk lite här och där. Fast inte med kentaurer då utan den nära besläktade arten hästen :D
Fast oftast så är det väl inte kvinnor som gör sånt med hästar, så riktigt på samma vis praktiseras det väl inte? O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
968
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 343
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 507
Senast: Urigurien
·
A
Övr. Hund Jag slår ihop 2 frågor i en tråd, hoppas det går bra :) Kan börja med att berätta lite bakgrundsinfo om jycken ifråga...
Svar
11
· Visningar
1 486
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka