Om jag inte minns fel så kan man hänga typ 30 min utan någon större fara men att det sen kan bli farligt tror ja googlat det snabbt någon gång så inte den säkraste källan.
https://improveme.se/halsa/kost/2318-classicarticle/4217
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om jag inte minns fel så kan man hänga typ 30 min utan någon större fara men att det sen kan bli farligt tror ja googlat det snabbt någon gång så inte den säkraste källan.
Det där är så sjukt, vad ska spindeln göra? Hoppa på dig och bita dig? I Sverige har vi ju bara ofarliga spindlar dessutom .Varför är det ok att någon freakar ut när de ser en spindel.
Och inte och att jag freakar ut om jag känner brandrök som jag inte vet var de kommer ifrån?
Men vad är poängen?! Läkarna varnar ju dessutom för flertal olika farliga konsekvenser..
Därför att vår hjärna är konstruerad så. I serien ”din hjärna” tog de bland annat upp detta med fobier och rädslor.Varför är det ok att någon freakar ut när de ser en spindel.
Och inte och att jag freakar ut om jag känner brandrök som jag inte vet var de kommer ifrån?
Vad skulle hända tänker du?För att en trasig hjälms delar kan skada huvudet. När du slår i huvudet igen kan delarna i hjälmen tränga igenom det skalet som är mot huvudet och skada dig istället för att skydda dig. Det är ju inte bara frigolit i en hjälm utan en del andra saker med.
Det där är så sjukt, vad ska spindeln göra? Hoppa på dig och bita dig? I Sverige har vi ju bara ofarliga spindlar dessutom .
Rök kan ju verkligen innebära fara . Är också en sån som börjar direkt leta efter vart röken kommer ifrån, kan inte vara lugn om jag inte vet vad som orsakar det..
När man "ordvitsar till det" med mening.....Vad betyder det när man skriver "pun intended"?
Att man avsiktligt levererat en ordvits.Vad betyder det när man skriver "pun intended"?
Kunde väl tro det ...
Jag lärde mig någon gång att en kung är en monark över ett land, tex Sverige.Vad är skillnaden på kung och kejsare, förutom stavningen?
Spånar lite nu men det ryms inte många droppar på ett öga. Och när ögat blir torrt producerar det mer tårvätska, men så mycket att det rinner över liksom.Det här med torra ögon.
Jag har ju det bekymret, tog ögondroppar mot det och blev bättre och slutade... och nu är det tillbaka. Ögonen rinner och rinner, asjobbigt ju. Men varför rinner ögonen för att de är torra? Är det inte rätt ologiskt? Borde man inte behålla vätskan runt ögonen istället för att spotta ut det därifrån? Vad är det i ögondropparna mot torra ögon som gör dem... otorra, som tårvätskan misslyckas med, tårvätskan är ju naturlig?
Kejsare har ganska mycket använts som en "propagandatitel". På medeltiden för vissa av de största europeiska kungarna för att visa sig som finare/mäktigare än andra kungar. Genom att hävda att de bär på ett arv från Romarriket, under vilka former de fått sin makt osv. Senare har det använts som "översättning" i olika utomeuropeiska länder, mer med hänsyn till vilken "värdighetsnivå" det ska spegla än innehållet i styret.Vad är skillnaden på kung och kejsare, förutom stavningen?