Som en sån här?De ser liksom ut som såna där strålkastare de har på teater, fast i miniformat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som en sån här?De ser liksom ut som såna där strålkastare de har på teater, fast i miniformat.
Ja men om du inte låter dem se ditt register kan du ju gå till femton läkare och få nya recept och ta ut hur mycket som helst.Du kan ju inte hämta ut hur mycket som helst, men det är inget läkaren styr över (annat än att skriva hur mycket som får hämtas ut på det receptet).
Jag lyssnar inte på Disney när jag är själv. Men sjunger glatt med (och dansar) när vi spelar dem!Jag har en dotter...... Du skulle gilla hennes musiksmak.
De borde sorteras efter datum, dvs i stigande ordning. Hur snart ditt blir läst beror nog på din handläggare, om du redan skickat in det så kan denne börja läsa det redan före sista inlämningsdatum, alternativt att denne väntar till slutdatum.I ett "inlämningsfack" - alltså digitalt till en högskola - i vilken ordning hamnar de inlämnade dokumenten då ?? Jag lämnade ju in mitt flera dagar innan deadline. Betyder det då att mitt hamnar bland de översta, och att senare inlämningar fyller på underifrån, eller är det tvärtom? Hamnar mitt på botten i stället, som det blir i en mejlinkorg? Det ska tydligen ta ca 3 veckor innan alla är lästa och bedömda, och jag undrar om jag kan räkna med att mitt blir läst bland de första eller bland de sista?
Du svarar ju själv på frågan, för att kunna få recept hos olika läkare och hämta ut mer. Många har ju utvecklat ett beroende av smärtstillande t ex.Ja men om du inte låter dem se ditt register kan du ju gå till femton läkare och få nya recept och ta ut hur mycket som helst.
Och jag fattar inte VARFÖR man inte vill att ens läkare ska se ens medicinsnvändning. Det är ju jätteviktigt för dem!
Är det armaturen (lamphöljet, den fastmonterade helheten) eller ljuskällan (glöd- eller LED-lampan, förbrukningsdelen som man byter ibland) du menar?De ser liksom ut som såna där strålkastare de har på teater, fast i miniformat.
Som en sån här?
Visa bifogad fil 44351
Är det armaturen (lamphöljet, den fastmonterade helheten) eller ljuskällan (glöd- eller LED-lampan, förbrukningsdelen som man byter ibland) du menar?
Har du någon bra bild på ljuskällan så kan jag nog bistå med namn, så det blir lättare att googla butik.Ljuskällan.
Ja ca 1/10 är det!Kan man vara immun mot vinterkräksjuka? Har aldrig haft trots att jag varit i kontakt med magsjukingar nästan en gång per år.
Coolt, då kanske jag är en "sån"Ja ca 1/10 är det!
Inte alls omöjligt Man blir dock inte immun mot matförgiftningar och liknande, så det kan ju vara svårt att veta exaktCoolt, då kanske jag är en "sån"
Sådana här "stift"Nja, inte riktigt. Den har samma form, men lampan ser annorlunda ut och änden har två stift.
Sådana här "stift" Visa bifogad fil 44377
I så fall är det en h elt vanlig LED-lampa med GU10-fattning. finns i alla elarffärer och IKEA t.ex.
Eller är "stiften" mer som tunna trådar?
Jo jag fattar ju det. Men varför är det ens ett alternativ att göra så? Hur kan systemet vara så dåligt?Du svarar ju själv på frågan, för att kunna få recept hos olika läkare och hämta ut mer. Många har ju utvecklat ett beroende av smärtstillande t ex.
Det är ganska tidspressat på vårdcentralerna och alla läkare orkar inte heller bry sig om att begära tillgång till receptregistret. Det är ju därför det har skett dödsfall och överdoseringar av potenta mediciner.
Men om en läkare misstänker beroende/missbruk så är det vanligen så att hen vägrar skriva ut mer läkemedel om inte patienten medger tillgång till receptregistret. Just för att undvika överanvändning.
Om man har 15 olika recept från lika många läkare på narkotikaklassad medicin så är jag rätt säker på att apotekspersonalen reagerar och kontaktar någon av läkarna.Ja men om du inte låter dem se ditt register kan du ju gå till femton läkare och få nya recept och ta ut hur mycket som helst.
Och jag fattar inte VARFÖR man inte vill att ens läkare ska se ens medicinsnvändning. Det är ju jätteviktigt för dem!