Dumheter & trams, eller stress & förvirring?

Sv: Dumheter & trams, eller stress & förvirring?

Fast jämförelsen med nosgrimmor var mest bildlig, vi har lite samma problem som du och din tränare även om min tränare nog är mildare (låter det som på din beskrivning). Att nosgrimman inte duger är ju en reaktion på att min häst inte svarar på den ridningen tränaren vill ha, vilket är självklart för så vill inte jag rida och har aldrig ridit min häst (som är 5 och endast riden av mig). Mer åt det hållet ja, men inte så diktatoriskt som tränaren. Klart min häst blir förvirrad och stretar emot när kraven blir högre men att lösa de problemen har vi helt olika syn på, även om grundtanken är den samma. Därför känner jag i mitt fall att jag hellre stannar kvar hos denna tränaren, för när jag väl kommer på hur jag ska rida som tränaren vill så kommer det nog blir bra :D

Hoppas du hittar någon annan som du trivs med om det blir ditt beslut, huvudsaken är att du känner att det fungerar för dig och din häst :)
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 399
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej hej! Ska försöka hålla mig kort men endå få med allt relevant. Jag importerade min häst i november förra året. När han kom så hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
11 423
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Behöver nog mest skriva av mig och ventilera mina tankar... Har tre hästar. En swb, 17 år som jag precis börjat rehaba efter en...
Svar
18
· Visningar
2 427
Senast: MimmiNO
·
Övr. Hund Måste få skriva av mig, jag skriver från ett nytt konto då detta är så känsligt och skit jobbigt. Skriver i stress och ångst så ha gärna...
2
Svar
39
· Visningar
10 353
Senast: Extrakonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Problem med sambons ex..
  • Hemstädning - hiss eller diss?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp