Guldaskig

Trådstartare
Jag har en knapp på min dator som om man trycker på så kommer alla bokstäver och siffror huller om buller. Varför i all världen finns det en sån knapp? :cool:

Sv: dum knapp

Man trycker på shift och sen finns det en knapp i övre högra hörnet som det står Num på och en pil neråt

Men det blir så av misstag ju :p Om jag ska göra ett stort å eller sudda bort nåt jag skrivit, då är den knappen farligt nära :D Men VARFÖR finns den? Det finns väl ingen som använder sig av den eller?

Du får väl lära dig avstånden mellan knapparna, så du inte gör misstaget! ;)

Jag har nog aldrig sett den knappen någonsin, om jag inte är extremblind.. Det kanske har något annat syfte egentligen? :D

Du kanske har ett numeriskt tangentbord? I så fall har du siffror bredvid boksaven på vissa tangenter. Jag har t.ex. U och 4 på samma tangent och aktiverar det genom att trycka på FN och NumLk (NumLock). Vet dock inte vad det ska va bra för, haha :p

ja jäklar du! det hade jag visst :D Men varför ska det vara så? Helt onödigt ju.. alla siffror finns ju redan?

Jag har ingen aning :p Upptäckte själv knappen när jag råkade trycka på FN (sitter ju precis vid Shift. Så dumt!) och Numlock på en kompis dator när hon var bortrest... Trodde jag hade haft sönder den för evigt, fick lite panik :angel:
Men ja. Onödig knapp!

Har du en separat "nummerplatta" på tagentbordet?
Dom flesta bärbara har inte det och då behövs num lk om man arbetar mkt med siffror.

hmm.. en sån på högersidan med alla nummer samlade? Nej en sån har jag inte. Så det låter som en väldigt logisk förklaring då alla siffrorna står i ordning :D

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Wille
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 966
Senast: Cattis_E
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 914
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 928
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10