dum fråga om karens

_Runaway_

Trådstartare
Kan någon förklara varför hästar som fått (tex) fenylbutazon inte får gå till livsmedelsslakt, men får starta efter 14 dygn? Om nu medlet har gått ur kroppen efter 14 dygn, varför tillåter man inte att dessa hästar kan bli livsmedel flera år efter behandlingen?

Sv: dum fråga om karens

preparatet finns kvar i kroppen och påverkar köttet negativt för all framtid, men efter 14 dygn har verkan slutat och hästen kan ej prestera annorlunda pga preparatet.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 253
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
367
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 200
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka