Duktige Kotte.

P

pufffan

Kotte har fått ett rejält sår i munnen. Jag tror att han har tugge på någe dumt. Så nu så kör jag bare Kotte i grimme till Valdemar. Det går som en gamle logdans må ni tro. Nu kan ju både Kotte och jag vägen utantill till Valdemar men jag tyck att han är så duktiger.Jag har sett att den finns billige travare tillsalu. Tänkte om en sådan skull passe Kotte som sällskap. Vad tror ni mine venner som är proffs. Behöver en travare myck motion? Jag tror int att mine grejer pass så bra på en sådan där stor häst. Vill bare skriv av mig lit.

Sv: Duktige Kotte.

Hej! Dig har man saknat! Är det bra?
Förutom med Kotte :eek:
Ska du inte ta ut veterinär som får kolla om såret är stort?
Äter han bra?
Nej jag tycker inte du ska köpa en travare! Dom är stora och säkert lite mera fart i än Kotte :D
Har inte Kotte sällskap av en kviga??

/Lisa

Nej, jag tror inte att en travare skulle passa till dig. Dom kräver ganska mycket.//bonny

Varför inte en liten shettis istället? Kostar inte så mycket och är inte dyra i maten heller.
Vad är det för ras på Kotte? Kan du inte sätta in en bild, snälla!

_L_ skrev:
Hej! Dig har man saknat! Är det bra?
Förutom med Kotte :eek:
Ska du inte ta ut veterinär som får kolla om såret är stort?
Äter han bra?
Nej jag tycker inte du ska köpa en travare! Dom är stora och säkert lite mera fart i än Kotte :D
Har inte Kotte sällskap av en kviga??

/Lisa
Hej Lisa. Jag har vare lit krasslier. Har var vare så himla snuvier och haft ont i halen. Jag tror att jag hade lunginflamation med. Pojkarna skojade om att jag hade fått fågel sjukan som jag kraxade på. Jag tyck int att det är någe att skoje om.Tyck att det är otäck med det där viruset.Kotte han äter på bra. Jag och Valdemar har tvättat och tage hand om såre och det börjar att se fint ut nu. Vad bra att så månge har tipse mig om att int köpe en travare. Jag tror att dom är lit för snabbe för mig med. Jag har sett på tv hur fort dom spring på. Jo, Kotte har ju sin Lill Rosa men en häst tyck jag skall ha riktige venner att leke med. Jag skall ta och titte efter shettisar som någon tipse mig om. Men är det int lätt att dom får fång? Det har jag hört.

Pia skrev:
Varför inte en liten shettis istället? Kostar inte så mycket och är inte dyra i maten heller.
Vad är det för ras på Kotte? Kan du inte sätta in en bild, snälla!
Jag har ju inge bilder på Kotte. Han blev så fasligt rädder för blixtr ena gång. Sedan har jag int tagit kort på han någe mer. Skall se om vi kan årna med det någon gång. Det är månge här som vill se han må du tro. Hans mamma var nordsvens och hans pappa shettis. Dom skull slå ihjäl fölungen för han va så ful och int välkommen så han kom till mig när han var liten. Men han är int ful Kotte int. Han är så snäll och vänlig.

Gick in på körforumet just ikväll för att kolla om du hörts av, det var så länge sedan...

Jag skulle också vilja se Kotte, kan du inte knäppa kort utomhus så du slipper blixten? Synd om honom att ha ont i munnen men bra att han äter ordentligt.

Jag har en shettis till sällskap åt min stora ponny. Shettisar är så kul ska du veta men det gäller att se till att de vet vem som bestämmer...
//marti

Jag tror med att en shettis skulle passa Pufffan och kotte bra.Jag vill med se bilder på Kotte. Och på Pufffan.

På Puffan?

Ska vi ha en bildtråd? Jag har ju redan avslöjat mig på film, fast under en stor röd hatt som tur är!

Ja en liten shettis blir bra!
Ge han morötter i krubban o hö och låt han hänga med på turerna till Valdemar! :)

Ja hoppas du frisknar till!
Och bra att Kotte är bättre :smirk:

Men nu skulle det vara bra kul med en liten bild, jag tror att "pojkarna" kan ordna det åt dig :D
En bild på Kotte o vagnen vore väl fint :D

Du heter möjligtvis inte nått bättre är Puffan i vanliga fall? :D

/Lisa som eg heter Elisabeth :D

Liknande trådar

P
Körning Idag när jag och Kotte skull fare till Valdemar etter mjölk så var Kotte konstig. Jag begrip mig int på han. Han hade huvudet högt som...
Svar
3
· Visningar
1 005
Senast: AKB
·
P
Körning God fortsättning mine venner. Hur har eran jul vare? Min jul har varit så sagolik vacker. Alla pojka och deres barn kom till mig och...
Svar
2
· Visningar
1 129
Senast: tirnanog
·
P
Körning Hej mine venner. Jag har så varmt här i stugen så det går ju int till att sove. Så jag tänkt titt in lite här. Jag trodde int att det...
Svar
4
· Visningar
955
Senast: Fia-Lina
·
P
Körning Hej mine venner. Jag for bort till Valdemar i dag. När jag kom där på hans gate så sa Valdemar att Kotte gick konstigt. Jag blev så...
Svar
8
· Visningar
1 251
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka