Duktig och smart kisse!

S

Sirisiri

Är så imponerad av min Mis! Jag har ju klickertränat min andra katt en hel del, men aldrig ens provat det på lillkatten (som nu är 2,5 år) utan hon har bara suttit bredvid och fått godis ändå. Det Siri kan göra för att få godis är att slå med höger eller vänster tass samt slicka sig på någon av tassarna.

Igår skulle jag visa svärföräldrarna hur duktig Siri var och Mis ville inte vara sämre! Hon har ju studerat Siri några gånger och satte nu självmant upp tassen för klick och godis! Varje gång!!! :banana: :banana: Hon klarade till och med av att byta tass och den första inte fungerade!

Är det inte helt otroligt att kissen kan lära sig en sån sak genom bara att titta på? Hon är för go! :love: :love:

Sv: Duktig och smart kisse!

De är för goa. :love:
Nu kom jag ihåg en grej som min sambo berättade om hans taxar. Hans familj hade en äldre hanhund och hade precis köpt en valpkille.
När hanhunden kissade och lyfte på benet, tittade valpen på honom och försökte göra likadant när han kissade; bara det att han lyfte frambenet och kissade istället. :D
Djur är duktiga på att observera!

Sv: Duktig och smart kisse!

Ja nog lär de av varandra. Jag såg det på mammas kissar. De kan ju sitta och vinka på kommando. Satt en dag och körde det med gammelkattan och grabben, medan Pumba som var rätt ny i familjen satt bredvid. Vi brukar göra det en gång i veckan i samband med kloklipp. Rätt som det är så sätter Pumba igång att vinka, sittande bredvid Casper. Hade inte tränat nåt sånt med honom. Så han kan sitt, vinka och tass nu, bara genom att ha kollat på de äldre katterna :D Smarta djur!

Liknande trådar

Hundträning 5 år gammal riesenschnauzer, levt med katter hela sitt liv. Visar en del tough love, gillar t ex att bära katten, och kan puffa lite...
2
Svar
33
· Visningar
8 488
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Efter ett tidigare rätt misslyckat (typ fullständig panik så fort det kom någon, men annars lite nyfiken fast väldigt spänd) försök att...
Svar
5
· Visningar
999
Senast: GotAsecret
·
Övr. Katt ni som följde min tråd om min hittekatt, den hemlösa minns nog min kirre.... det var så att vi hittade honom sittande utanför vid en...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 353
Senast: Gullan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar