Dubbla trappsteg?

Popcorn

Trådstartare
Bara en löjlig reflektion jag gjort: Varför tar dom flesta män dubbla trappsteg?
Tycker dom kanske det ser "trippigt" ut att ta varje?:angel:
Inte alls för jag bryr mej, är bara nyfiken. Någon???
 
Sv: Dubbla trappsteg?

Jag har funderat på det och jag tror det beror på att de har så långa ben att de räcker till att ta dubbla trappsteg utan större ansträngning och att det då går snabbare att ta sig upp:)
 
Sv: Dubbla trappsteg?

Jag tror det är så enkelt som så att dom har längre ben för det mesta och behöver inte ta alla steg. Jag går på varje, blir onödigt jobbigt och i värsta fall magplask om jag går varannan. Sambon går varannan och är därmed mycket snabbare än jag. Det kanske beror på att han är 184cm och jag är 161cm lång. :)
 
Sv: Dubbla trappsteg?

jag har långa ben o tar alltid dubbla. Om det ser så "trippigt" ut vet jag inte men det KÄNNS väldigt trippigt att kliva på varje, lite som att ta myrsteg :)
 
Sv: Dubbla trappsteg?

Det har jag aldrig tänkt på att killar i regel har längre ben och därför tar dubbla trappsteg. Och då även tjejer som är långbenta. Jag har korta taxaben så jag skulle knappast orka ta dubbla!:grin:
Tack allesammans!! :bow:
 
Sv: Dubbla trappsteg?

Jag faller i dina ögon under kategorin män. Jag tar nästan alltid dubbelsteg och anledningen är att det går fortast. Det ger också en extra utmaning rent fysiskt :D
 
Sv: Dubbla trappsteg?

jag gör det för att alla trappsteg är så jävla låga att det blir en extra ansträngning att bara ta ett steg i taget.
 
Sv: Dubbla trappsteg?

Går man snabbt så blir det ju bara ansträngande att ta varje trappsteg tycker även jag som tjej.
 
Sv: Dubbla trappsteg?

Jag har långa ben och trappor i offentliga miljöer görs med låg steghöjd, enklare att ta två i taget då, annars riskerar jag att snubbla på mig själv.
 
Sv: Dubbla trappsteg?

Jag hoppar nog oftare över vartannat steg än vad sambon gör ;)
Jag är 158 (nästan iaf) och han är 182.
Fast har jag brottom blir det varje steg och springfart istället.
 
Sv: Dubbla trappsteg?

jag tar oxå dubbla steg, fast jag är kvinna...... Tar enkla med iofs, beror på hur bråttom jag har!
 
Sv: Dubbla trappsteg?

Jag är kvinna och brukar också ta dubbla trappsteg - men inte för att det går snabbare utan för att jag har inbillat mig att man får vadmuskler :D
 

Liknande trådar

Hemmet Jag behöver måla karmarna i mitt badrumsfönster eftersom färgen där har flagat. Behöver jag slipa och spackla eller räcker det om jag...
Svar
5
· Visningar
904
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 662
Senast: monster1
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 619
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 165
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp