Jag rider två gånger i veckan på ridskola. Oftast rider jag samma häst, en välskolad äldre herre som dock har lite hyss för sig ibland. Inte tittig och han sticker inte, utan snarare tvärtom. Trots att han går på bra framåt får han ibland för sig att det är dags att vila lite. Den ena ridläraren, som känner honom bäst av de två jag rider för, tycker att han då ska få lite skritt och klapp medan den andra tycker att jag måste gå på gå på gå på.
Nu är jag inte så intresserad av att veta vad jag ska göra med hästen utan snarare - hur hanterar man så olika inställning hos två olika ridlärare? Båda varianterna brukar funka men jag blir ju så oerhört inkonsekvent i min ridning och stackars hästen vet ju inte vad han kan förvänta sig av mig.
Idéer?
Nu är jag inte så intresserad av att veta vad jag ska göra med hästen utan snarare - hur hanterar man så olika inställning hos två olika ridlärare? Båda varianterna brukar funka men jag blir ju så oerhört inkonsekvent i min ridning och stackars hästen vet ju inte vad han kan förvänta sig av mig.
Idéer?