Dubbla budskap från ridlärare

Sv: Dubbla budskap från ridlärare

KL

Jag tycker nog att kärnfrågan i det här är kommunikationen med de pedagoger som du faktiskt träffar! Det går inte att understryka hur viktigt det är att som elev förstå fullt ut varför pedagogen (i det här fallet ridläraren) uppmanar till en eller annan manöver. Och jag tycker absolut inte, som någon tidigare skrev, att man bara ska "gilla läget". Tvärtom! Lyft upp frågan med båda dina ridlärare och fråga dem hur de tycker att du ska hantera att få olika instruktioner varje gång. Gör det på ett positivt sätt, så blir diskussionen säkert hundra gånger mer givande än den vi kan ha här på nätet. Förhoppningsvis leder det också till att instruktörerna också utvecklas och tar till sig av tanken.

Om själva ridningen så håller jag med någon tidigare, att man får försöka förekomma hästen. Vissa hästar som är äldre och godmodiga vill jag hellre förekomma med en avsaktning än sitta och köra, köra, köra framåt. Hellre en paus på två minuter och sen framåt igen.
 
Sv: Dubbla budskap från ridlärare

Tycker både dina lärare ska ta en disk med varandra men då måste det ju vara medvetna om deras olika sätt. Så nr 1: prata med dem.

Jag hade nog låtit en sådan häst gå färre lektioner än övriga och sedan får du själv avgöra när han börjar få nog. Få bara först igenom det du bett om sen kan han vila lite. Är han likadan vid uteritter?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 410
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 335
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 532
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 705
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp