Dubbeltalang till Corrado WL-sto?

Stereo

Trådstartare
En kompis har bestämt sig för att betäcka sitt sto, och behöver lite tips och idéer. Hon vill helst ha en dubbeltalang med bra temperament och bevisad förvärvning (ingen nygodkänd liten sak, alltså), men ffa en rörlig hingst som lämnar bra gångarter. Stoet både rör sig och hoppar bra, men är kanske lite väl känslig och behöver som sagt en hingst som förvärver bra temperament. Inte fryst.

Corrado WL - Favorit - Furioso III.

Funderar på Don Primero, kan det bli bra? Några andra idéer?

sidbild.jpg

Cassiehoppbilddel2.jpg

Carola-Cassi.jpg

Sv: Dubbeltalang till Corrado WL-sto?

Falsterbo ?

Han gick ju 130 hoppning som unghäst och nu går han GP dressyr.

Prestige New Balance.Vet dock inte om prestige finns på FAI...

Nobel?

Kompisen har fått ett dreggelföl efter honom. Nobel har dessutom gått både h+d i svår klass. Gott temperament verkar han också nedärva.

Om kompisen ändrar sig ang fryst så kan jag varmt rekomendera Laptop. Hade vi haft råd hade vi utan tvekan betäckt om med honom. Gott temperament, känslighet och goda rörelser är vad vi fick i vårat föl.

Highligt lämnar väl både ock?

Senast ändrad:

Falsterbo var ju högintressant. Ska titta på New Balance.

Vad tror ni om Nobel?

Jamen titta, Nobel har vi ju funderat på. Så går det när man går ifrån när man håller på och skriver ett inlägg. :p

Det är ett maidensto, ägaren ville helst inte ta en "fryshingst".

Det blev lite bråttom med betäckning, hon kördes iväg för koll idag och hade ett stort ägg. Hon som körde hästen fick bestämma sig på plats, så det blev beställt Nobel. :)

Liknande trådar

Avel Jag har ett 50% knabstrupper sto på 165 i mkh kompakt lite grövre modell. Jag vill nu betäcka henne med en dressyrhingst och har...
2
Svar
34
· Visningar
3 921
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 972
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 818
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 347

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka