Druvfläder giftigt??

Anynomc

Trådstartare
Hej! Någon som har kunskap om druvfläder och om någon häst har blivit förgiftad av det!?? Hur giftigt är det?? Min häst har ätit av det o mår nu inte bra...
Tacksam för snabbt svar!!

Ring omedelbart ut en veterinär. Jag vet inte om den växten är giftig, men jag vet att det kan gå utför FORT för en förgiftad häst. Ta inte risken.

Ja, druvfläder är giftig. Ring veterinär istället för att fråga på forum och använd google om du inte vet om den är giftig!

Ring omedelbart ut en veterinär. Jag vet inte om den växten är giftig, men jag vet att det kan gå utför FORT för en förgiftad häst. Ta inte risken.

Jag har pratat med veterinär som säger att
Ja, druvfläder är giftig. Ring veterinär istället för att fråga på forum och använd google om du inte vet om den är giftig!

Jag har såklart kontakt med veterinär också men tänkte bara kolla här om någon vart med om samma sak.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
495
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
832
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
579
Senast: tara
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 772
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar