Droppar om tiken

ljusslinga

Trådstartare
Bullterriertiken på 6 månader har börjat bete sig lite annorlunda senaste veckorna. Hon trotsar mer än vanligt och slickar sig mellan benen några gånger per dag iaf, något hon aldrig gjort förut. Hon har dessutom börjat läcka ordentligt när hon sover och jag tror inte att hon själv är medveten om att hon gör det. Det är en pöl under henne när hon har sovit men det verkar inte bekomma henne alls.. Är det löp som är på gång eller är hon inkontinent?

Sv: Droppar om tiken

Sex månader känns ju tidigt för löp. Och trotsar "mer än vanligt", vad gör hon då?

Jag skulle nog ta ett snack med en veterinär om att hon inte håller tätt.

Sex månader känns ju tidigt för löp. Och trotsar "mer än vanligt", vad gör hon då?

Jag skulle nog ta ett snack med en veterinär om att hon inte håller tätt.

Min löpte för första gången vid 6 mån. Ofta är små hundar tidigare med löp än stora, dock inte alltid.

Om det är pölar av urin,så är det inte kanske löpdags,hon kanske har fått en släng av urinvgsinfektion!
Jag tror inte det är inkontinens,har fått för mig att gamlingar har sånt!
Men UVI är lätt åtgärdat,urintest och pencillin! Mycket smidigare att åtgärda än inkontinens!

inkontinens betyder just "oförmåga att hålla tätt" alltså att man läcker. Det har inget med ålder att göra. Hundar kan bli inkontinenta av uvi.

Jo,jag vet vad inkontinens betyder,jag har en sådan tik! Och det var därför jag skrev att UVI är lättare att ha att göra med,än inkontinens!
Men,att inkontinens är vanligare på äldre tikar och speciellt tikar som är livmoderopererade!

Droppar det om hunden när den har uvi så är hunden inkontinent.
Visserligen bara tillfällligt, men symptomet heter inkontinens.

Men herregud vad du märker ord..

Om jag eller min hund får en UVI,så säger jag inte att vi lider av inkontinens,utan vi har just en UVI..Sen att flertalet UVI kan ge konstant inkontinens,det blir en annan sak! Men när problemet börjar,så är det en UVI!
En vanlig form av UVI är en pencillinbehandling i 10 dagar,medan om du verkligen lider av inkontinens,då äter du piller resten av livet eller en op!

Går du till vet med din lilla kissande hund,så säger inte vet direkt,att den lider av inkontinens,utan den har säkerligen UVI!

det luktar ingenting om "kisset" och när hon trotsar så låter hon helt enkelt bli att lyssna. Hon har alltid annars lyssnat fint men nu "hör" hon mig inte längre. Vet trodde bara att hon skulle komma igång med löpet snart.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 293
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 705
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka