Sv: Dröm-Häst!!
Min drömhäst är min egna, Faxi, 4årig islands vallack. Femgångare, och svart utan tecken, ca 140cm i manken..
Att hantera är han helt underbar, står och sover i stallgången för det mesta, men som sagt är han bara 4år ...
Att rida är han helt perfekt! Välriden för att vara så ung, arbetar "i form" utan att jag kräver det. Med andra ord får jag mycket gratis utav den här hästen. Han är väldigt arbetsvillig, väldigt pigg och känslig för hjälperna! Man måste rida med otrolig känsla för att han inte ska börja grisepassa. Med en duktig ryttare på ryggen så är gångarterna ganska lovande, väldigt fint steg. och det bästa av allt: Passen ser lovande ut!
Har tänkt att han ska bli min framtida tävlingshäst och kan knappt vänta tills våran första tävling.
Han har ett ganska bra lynne, är lite "tittig" när man rider ut, men blir han rädd så skärper han till sig ganska snabbt. Är absolut ingen häst som kastar av sin ryttare. Han har än varken (peppar peppar) skenat, stuckit, bockat, stegrat osv. Har bara gjort ett litet "bus-bock" en gång.
Något som också är väldigt roligt är att jag har ridit in honom helt själv, ifrån grunden. När jag köpte honom så kunde han bara gå i grimma och verkas.. inget annat kunde han, så jag har fått forma honom som jag vill och han har verkligen blivit min drömhäst!