Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Frun kanske inte uppskattar att gubben blir anmäld för svartjobb/bidragsfusk.Vad har frun med saken att göra?
Om inte TS får tag i snubben så kan väl TS prata lite med hans fru? Prata får man väl göra? Antingen är hon insyltad i det hela och beter sig lika dumt som sin man, eller så uppskattar hon att få veta vad han pysslat med.Vad har frun med saken att göra?
Känner du ingen som kan kontakta honom och be om hjälp med bankkonton etc via mail/sms/inspelat telefonsamtal så ni kan få bevis?
För övrigt tycker jag att du kan prata med hans fru. Man behöver inte vara anklagande och otrevlig, frågan är ju alltid fri. Sen kan du utgå därifrån vad nästa steg blir.
Tvättar han pengar kan polisen vara intresserad.
En, vad jag förstod, seriös affärsman fick ett personligt lån av mig.
Särskilt som jag vet att hen har en bra inkomst genom sitt svartarbete.
De där två meningarna får jag inte riktigt att gå ihop
Även om hen inte arbetar för någon, anmäl ändå till Skatteverket. Det blir upp till dem att utreda om de tycker att det är värt att ta tag i det.
Kontakta den svarta arbetsgivaren och be om del av personens lön.Likaså FK, jag har ju inget skriftligt bevis på att hen jobbar svart och hens arbetsgivare kommer knappast att ställa upp och vittna. De kommer ju också betydligt billigare undan...
Jag blev så lurad så det finns inte på kartan. Men just då framstod han som verkligt trovärdig.
Jo jag kan absolut anmäla till Skatteverket, men det enda jag är intresserad av är att få tillbaka mina pengar. Och att hota, njaa det kommer jag aldrig kunna göra.
Vad har frun med saken att göra?
Jag blev så lurad så det finns inte på kartan. Men just då framstod han som verkligt trovärdig.
Jo jag kan absolut anmäla till Skatteverket, men det enda jag är intresserad av är att få tillbaka mina pengar. Och att hota, njaa det kommer jag aldrig kunna göra.