Dricker väldigt mycket eller normalt?

RIA

Trådstartare
jag undrar om min pålla dricker väldigt mycket eller om det är helt normalt?

hon har en 10 liters hink ute i hagen som är tom varje dag-det kommer sättas ut en till i de närmsta dagarna. ska köpa en till.

inne har hon 2 st "transportkrubbor" att dricka ur, i de tillsammans får det plats 30 liter vatten. sedan har hon även en vattenkopp som jag vet att hon dricker ur när vattnet är slut i hinkarna.
när jag tar in henne så dricker hon upp en halv hink så då fyller jag på den igen.

så jag räknar med att hon dricker minst 50 liter vatten om dagen. är det helt normalt?

min förra kuse drack inte alls så här mycket vatten, men sen är ju alla hästar olika...

jag har hört talas om att de dricker mer vatten när de får salt men hon har ingen saltsten...

Sv: Dricker väldigt mycket eller normalt?

det är helt normalt att de dricker 50-60l vtten / dag, så du kan vara lugn:)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 204
Hästvård Tjena tjena. Ursäkta om detta är långt, hoppas ni orkar läsa. Blev utskälld av en i stallet för att jag missköter mina 3 hästar (en...
Svar
5
· Visningar
1 958
Senast: Dopy
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny valack på 15 år. De två senaste somrarna har han alltid i slutet av juni och under juli börjat kissa otroliga...
Svar
14
· Visningar
2 507
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 232
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V