Dricker lite

G

Gravdahl

Hej
Jag tycker att min häst dricker lite. Under hela natten (21.00-06.00)
så går det inte åt mer än kaske en kvarts hink (i bästa fall en halv). Han är 21, halvblod, ca 500 kg. Däremot kissar han bra och verkar i övrigt pigg. Just nu går han på vinterbete på en ganska blöt äng. Kan det ha någon betydelse?
Är det något jag bör bekymra mig för?
Tacksam för svar
Morten

Sv: Dricker lite

Märker inte du någon förändring när du rider eller håller på med honom, så kanske inte du behöver oroa dig.
Men jag vet hur det är, man reagerar på minsa illa grej! ;)
Min häst dricker också ganska dåligt, men jag blöter upp hans kraftfoder med vatten.
Så han får i sig vätska därifrån, dock blir inte detta så mycket men jag tycker det funkar.

Sv: Dricker lite

När min pålle dricker dåligt så brukar jag antingen blöta betfor i hinken och ge betfor vatten, blöta fodret ordentligt, lägga äpplen i hinken, päronsaft i vattnet eller melass i vattnet.

Ja, det är en väldigt matglad och sockersugen häst...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 163
Senast: cf234k
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 814
Senast: Amaranthe
·
Hundhälsa Hej på er, nu behöver jag lite expertis! Vi har köpt en ny hund för ungefär en månad sedan, en 2,5 åring Boston Terrier. Hon är underbar...
2
Svar
21
· Visningar
3 547
Senast: Wingates
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny valack på 15 år. De två senaste somrarna har han alltid i slutet av juni och under juli börjat kissa otroliga...
Svar
14
· Visningar
2 493
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix