Dressyrtävla på pullargrimma?

Viiictorias

Trådstartare
Som rubriken lyder så undrar jag om man får tävla dressyr
på pullargrimma?

Ska iväg på en LB:1 i helgen och skulle bli himla tacksam för svar :D

(ber om ursäkt om detta inlägg inte ska postas här :o)

Sv: Dressyrtävla på pullargrimma?

Ja det får du. Däremot upplever inte jag det som en särskillt vanlig syn på dressyrtävlingar :)

Trodde det bara var i FT dressyr man fick ha pullar grimma men det enda jag fann i TR II var följande:

"Nosgrimma får spännas ovanför eller nedanför bettet. Även så kallad ”Aachengrimma” får användas."

Personligen skulle jag inte valt det pga vissa domare kan tycka att det inte hör hemma inom dressyr ;)

Senast ändrad:

Tänkte väl det. När jag läser texten en gång till ser jag ju vad det står :idea:

Aha jag läste det där men misstolkade texten =/ My bad, sry

Liknande trådar

Dressyr Nästa helg ska jag tävla RM/DM för lektionsryttare i dressyr. Det ska bli jättekul såklart! I propositionen står det att det är...
Svar
8
· Visningar
1 182
Senast: Sirap
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 864
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka