Dressyrstövlar, Petrie Sydney?

Aleur

Trådstartare
Ännu en som gräver i stöveldjungeln.. ;)
Jag är ute efter ett par nätta dressyrstövlar, och budgeten är inte allt för begränsat utan jag köper hellre kvalité, men inte mer än 8000.
Problemet är att jag är väldigt kort, måttar hela 42 cm från knävecket till golvet. Runt om är jag ungefär 34 cm.
Jag har hittat ett par som heter Petrie Sydney, som egentligen inte är ett par dressyrstövlar, men hittar dom bara i Holland. Finns dom inte i Sverige eller går dom under ett annat namn?
Kommer jag ens kunna att köpa stövlar ö.h.t. i standardstorlekar eller måste jag måttbeställa?
Några andra förslag? :crazy:

Sv: Dressyrstövlar, Petrie Sydney?

Måttbeställ är mitt tips :)

DeNiro har rätt fina som man måttbeställer.

Jag fick hem ett par Königs Sir (köpta beg) som var galet för korta för mig -de var mer i dina mått. Men jag vet inte om de varit måttbeställda från början eller en "standardstorlek", men kika på Königs

Lånar den här tråden för att fråga om någon har erfarenhet av Ulrica Strindinger Ridingboots? Vill veta hur hårda dressyrstövlarna är, i jämförelse med t ex Königs eller De Niro. Hur har det fungerat i övrigt att beställa därifrån? Är ni nöjda, bra kvalitet osv?

Har inte beställt själv, men har vänner som beställt. De är nöjda, stövlarna är inte lika hårda som Königs Sir, men ändå rätt hårda. Leveranstiden är lång, men information kommer från företaget under tiden. Kvaliteten har varit bra, inga har trasiga stövlar ännu, efter ett år iaf!

Ok, tack för infon :-)
Det råkar inte vara någon som har bilder på stövlar från U S riding boots? Har sett de på hennes hemsida, men vill gärna se mer.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka