Jag är så besviken över hur dålig min ridning är nu, jämfört med för några år sedan. Tycker så synd om Kontur som bara vill göra rätt men min sits, balans och påverkan blir helt fel ibland. Jag är så otroligt tacksam över att han är så snäll som han är och förlåter mig för mina misstag.
Tror även jag måste byta tränare, då den jag tränar för nu bara fokuserar på att få ner hans huvud och vi rider hela träningen på en volt.
Jag vill gå tillbaka mer till grunderna, då jag känner mig som en nybörjare som knappt kan rida lätt utan att tappa balansen. Har även börjat få ont på utsidan av vänstra benets vad när jag rider lätt? Vet jag haft det periodvis när jag var yngre.
Tror det är på grund av att jag spänner mig när jag rider. När jag väl slappnar av så går det jättebra och jag måste ha en tränare som fokuserar mycket på det. För slappnar jag av så tror jag att ridningen automatiskt kommer bli mycket bättre.
Men vart hittar man en bra och pedagogisk dressyrtränare som kommer ut?
Älskar verkligen denna hästen så otroligt mycket
love:. Han är så enkel i all hantering och ridning. Han kan gå först, mitten och sist utan problem. Man kan rida ut ensam som i grupp. Andra hästar kan bocka, takta och fly omkring utan att de bekommer honom. Är så tacksam för att han är min!