Vi fick lämna tillbaka den fina ponnyn vi köpte, den var alltför stark och drog iväg , fanns ingen broms vid hoppning. Så himla tråkigt. Den var inte alls så när vi provred, men det är klart, den blev väl lite piggare och mer laddad nu när det var lite kyligare i luften mm. Barnet blev lite rädd så det var liksom inte frågan om att försöka jobba med det här, utan nu när vi ändå hade henne på öppet köp så var det den bästa lösningen att låta köpet återgå.
Gud så svårt det är att köpa ponny åt ett barn! Jag som både har köpt/sålt/förmedlat alla möjliga typer av hästar klarar nu inte av att köpa en ponny åt min egen unge.
Hon har ju sin lilla Dingla som det har varit lite problem med iform av sadeltvång, bockningar, ja allt möjligt. Nu när vi provat flera andra ponnyer så kommer Dingla i ljusare dager för varje gång. Dingla o barnet har ju liksom växt ihop. Dingla är känslig men snäll, lite lat, lätt att rida, kräver inte så mycket hjälper. Men nu är hon dräktig och ska föla i april, hon behöver ta det lite lugnare, hon är segare än vanligt också.
När vi provar andra hästar så är det antingen tungt o trögt eller så är det för hastigt.
Jag har också försökt övertala barnet att vi struntar i att köpa ponny , eftersom hon till hösten kan rida igen när fölet är lite större.
Men riktigt än har vi inte gett upp, vi letar lite till. Vi har ju så roligt när vi rider ihop, skulle sakna att inte kunna göra det på så lång tid.