Hon som @Fiorano nämner (visste inte riktigt hur jag skulle citera här ) som hjälper mig känns för mig helt unik i att hon jobbar så mycket mer med det mentala än jag ens trodde fanns. Jag tycker att jag alltid haft en enkel (lydig som en hund) häst men alltid tyckt det varit jobbigt att han varit så inbunden och försiktig. Så jag har hela tiden parallellt kikat efter o testat lite NH-muppar (yes) men aldrig fått en bra känsla. Det har alltid varit så mycket fokus på övningar, vilka fysiska grejer som ska få hästen i önskat mentalt state osv. Jag har nyligen postat två inlägg på min fb som jag önskat att alla med häst (eller djur öht) hade läst och åtm delvis förstått. Båda två tycker jag dessutom beskriver mina svårigheter med min introverta och känsliga/osäkra (som i att han läser av en totalt och direkt själv backar och blir skygg) häst. Det ena handlar om vilken trygghet man själv behöver vara och det andra om hur lite som krävs för att hästen ska uppleva press om prestation/vad man egentligen vill belöna typ.
Kan du visa inläggen du delat på Facebook eller skicka privat?