Önskar länk jag med!Någon som vill skicka länken via PM?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Önskar länk jag med!Någon som vill skicka länken via PM?
@MissFideli la ut den några inlägg upp.Önskar länk jag med!
Tycke ratt den här videon är dressyrens motsvarighet till den Österikiska hoppryttare som nyligen blev avstängd i fem år för en horribel ritt i 140 där han sätter hästen i skiten hela vägen och rider extremt fult. Hittade vilka domarna på den här dressyrtävlingen var via en facebooksida som hette Judging Dressage. Så nog hängs de ut och förhoppningsvis får de stå till svars också.
Och hur kan man ens vilja tävla på den nivån när det ser ut sådär? Jag fixar inte ens att rida dåligt när jag är ensam och ingen ser på liksom..
Ja till viss del, men så himla blind kan man väl inte vara?! Visst domarna är uppenbarligen generösa med poängsättningen men så många missar som hon har i de ritterna jag har sett så känns det väldigt svårt att tro att kan vara nöjd med hur det ser ut. Speciellt eftersom hästen faktiskt kan göra allt det som ingår i programmen.Hon kanske tror att hon rider bra? Har man lite kunskap och ja-sägare omkring sig är det säkert lätt att svepas med.
Ja till viss del, men så himla blind kan man väl inte vara?! Visst domarna är uppenbarligen generösa med poängsättningen men så många missar som hon har i de ritterna jag har sett så känns det väldigt svårt att tro att kan vara nöjd med hur det ser ut. Speciellt eftersom hästen faktiskt kan göra allt det som ingår i programmen.
Fy fan säger jag bara... stackars, stackars, stackars snälla snälla hästen
Borde jag också vid det här laget men... Jag tycker liksom inte att folk borde vara så korkade som de många gånger är.Man kan ju tycka det, men jag har slutat förvånas över människors dumhet.
Blev nyfiken och kollade upp ryttarens tidigare ritter. Det finns tävlingsresultat sedan 2004 och det verkar vara med samma tränare hela tiden för ryttaren har ett "mönster" till tävlingsplatserna hon väljer (vanligt här i USA att tränare liksom har "sina" tävlingar och inte åker till andra, och folk åker inte på dressyrtävling utan sin tränare). Det fruktansvärda hanterandet av hästen åsido, att inte ha lärt sig sitta ner i traven sedan 2004 måste ju ses som ett spektakulärt fiasko ur en tränarsynpunkt.
Folk är så förbannade att det riktigt kokar. Upp till bevis, USDF, och ändra era idiotiska kvalregler!
Det beror på vilken liga/division man tillhör. Ryttaren ifråga är ju från Region 7 (Kalifornien och Oregon). Jag kan bara reglementet för Region 8 och 1 (andra sidan landet). Här måste du rida två test på över 62% för att a) kvala till regionsfinalerna och b) överhuvudtaget få gå upp en klass. Det måste dessutom vara för olika domare.Frågade det tidigare i tråden iom att jag inte har koll.
Men hur ser kvalen ut i US, vet du?
Känns ju helt orimligt att människan kvalat till såna klasser trots otroligt bussiga och välutbildade hästen.