Dressyrsadlar och skydd i Världskuppen

Lewis

Trådstartare
Är det någon som har koll på vad de utländska toppryttarna rider i för sadlar? Det kanske är någon här som arbetat utomlands eller på annat sätt vet. Är också nyfiken på vad de använder för benskydd till vardags.:)

Sv: Dressyrsadlar och skydd i Världskuppen

Country, henning, isabell wert, anky är några av sadlarna som används.

Vad det använd för benskydd osv skiftar väldigt mycket från stall till stall. Inet helt ovanligt är att det används paddar, lindor och sedan skydd ovanpå.

Laura Bechtholsheimer, Anabel Balkenhol og Klaus Balkenhol rir med Albion. Er vel Klaus som har vært med på å utvikle denne. Sjekk hjemmesidene, Hans Peter Minderhoud og feltrittsrytter William Fox Pi rir også i denne salen.

Hennig heter dom, utan N. Det är nog största innemärket just nu! Edward Gal har en sån så beror säkert till stor del på det. Av svenskarna så rider väl PK i Anky (om inte han också bytt till Hennig), MT och CHB i Childeric och TWS i Röösli.

Någon som vet om Hennig har fått någon åf i Sverige?

IW rider oftast i en Isabell, Wintec oftare än Bates vill jag mena.

pk rider fortfarande i anky. Edward rider i country inte hennig.

Är det någon ny County modell då?

Hittade själv, Perfection heter den tydligen. Visste inte att County börjat med utanpåliggade stöd ala Hennig.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 531
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?