Dressyrsadelhjälp /tipps önskas!

F

FiaPiaLisa

Jag önskar tipps på dressyrsadel till unghästen, sadeln måste finnas som begagnad då killen kommer att växa ur den så småningom så det är inte lönt med en ny ännu.
Nu till önskemålen.
Passform häst: normal manke,högt ansatta bogblad,böjd rygg som är rätt så bred.
Passform ryttare:sits 18", DJUP sits, STORA knästöd.

Så snälla hjälp mig att börja leta i jungeln!!

FPL

Sv: Dressyrsadelhjälp /tipps önskas!

Jah hade en prestide venus D som låter exakt som du beskriver den som ryttaren vill ha den, men hästen vet jag inte riktigt...
Hoppas du hittar en bra:)

Putt, putt ingen som har en stund över för att ge lite tipps!?

Jag har en Jaguar som jag tycker stämmer bra på din beskrivning. Myyyyycket skön sadel! :laugh:

Var ligger den i prisnivå som begagnad??

Tycker också jaguar stämmer in (dock bara ridigt i en sådan i hela mitt liv) men vilket fall var den mycket skön, djup sits, och stooora knästöd. Kostar väl runt 15 000 beg beroende på skick.

County, Jensen med rundbossor, Prestige, Stubben Maestoso, Wellington/Edinburgh, Jaguar, Albion SLK Ultima

Dessa tycker jag stämmer in på din beskrivning och bör gå att hitta till ett ok pris. Sen får du ju se vilken som passar hästen...

County, Jensen med rundbossor, Prestige, Stubben Maestoso, Wellington/Edinburgh, Jaguar, Albion SLK Ultima

Dessa tycker jag stämmer in på din beskrivning och bör gå att hitta till ett ok pris. Sen får du ju se vilken som passar hästen...

Vad tror du om Jacson Eva Marion?

jag har en unghäst, jag har en globus dressyrsadel bgagnad såklart eftersom han fortfarande växer. den är såååå skön! rekommenderar den verkligen. men jga måste köpa ny dressyrsadel efter sommaren då den inte kommer passa längre. åk till en sadelutprovare. vi har ju en som har häst i stallet så det är jätteskönt!

Liknande trådar

Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 176
Senast: Mogge
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 462
Senast: Rimfaxe
·
Dressyr Ny häst, vilket innebär ett kommande köp av ny dressyrsadel. Kommer troligtvis att åka till Sharpman med hästen eftersom de har många...
Svar
12
· Visningar
1 390
Senast: Centaur
·
N
Dressyr Funderar starkt på att göra något ganska dumt... nämligen köpa en sadel på nätet som jag varken sett i verkligheten eller provat. Börjar...
Svar
15
· Visningar
5 579
Senast: Tussilago
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka