Dressyrsadel!?

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Weathergirl

Hej!
Jag tänkte på att det kanske nu är dags att köpa mig en dressyrsadel. Jag har en allround nu, men jag lär väl behöva en riktig dressyrsadel om jag ska ut och tävla så småningom.
Men hur sjutton har man råd att köpa det? :confused:
Jag är sexton, tjänar inga pengar själv och har absolut ingen tid över för ett extrajobb. Mina föräldrar slänger redan ut tillräckligt mycket på hästen.

Finns det ngn dressyrsadel som inte kostar skjortan men som kan hålla i ett par år iaf? Är det verkligen "förbjudet" att köpa en begagnad, eller kan de vara bra de med?

Vad kostar era sadlar och har ni ngn sadel att rekommendera?
Alla tips är välkomna! :)

Sv: Dressyrsadel!?

Visst finns det bra sadlar att köpa på begagnatmarknaden. En kvalitetssadel håller nästan hur länge som helst. Du måste hitta en sadel som passar både hästen och din egen kropp. Finns det någon sadelutprovare i närheten eller en bra sadelmakare som du kan ta hjälp av?

Det finns en ridsportaffär som ligger väldigt nära. De hjälper en med sådant, men då måste man väl köpa/prova en sadel därifrån?
Det känns så dumt att köpa en sadel och sedan åka och prova den och så passar den inte.

Men den stora frågan är fortf hur man ska få tag i pengar. Det är så jobbigt att allt ska kretsa kring pengar. :(

Det finns hur många sadeltrådar som helst att få inspiration från. Pengafrågan får du ta någon annanstans än här!

/B_A_L, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 165
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag vill ha en dressyrsadel till foderhästen och funderar över vad som kan fungera, hon har en enkel rygg som tur är och normal bomvidd...
Svar
13
· Visningar
2 167
Senast: Buck
·
Utrustning Hej! Jag har ett halvblodssto som har ganska rak rygg (blir än mer rak i arbete) och rätt så hög manke. Hon är lite spolformad och...
Svar
7
· Visningar
4 181
Senast: Carraa
·
Utrustning Hallå :D Nu börjar tankarna gå till framtida häst och då är ju den stora frågan vad ska man köpa för sadel egentligen? Jag planerar...
Svar
0
· Visningar
669
Senast: Void
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka