dressyrsadel

L

lindilutt

skulle vilja höra lite åsikter om vilka sadlar ni rekomenderar. om man bortser i från storlek och pris osv. vilken tycker ni e "bäst" och varför.:rofl:

Sv: dressyrsadel

jag har inte så bra koll ... men det är iaf en stubben ja har ... kan vara lite hård i sätet om man rider länge i den men ja tycker man sitter jätte bra i den och skänklarna ligger stadigt och rätt , gillar den bara ^^

tjena. jag hade en stubben när jag red ponny och den tyckte jag var hård. skulle kanske vilja ha nått som man sitter bekvämt och bra i

cobra,röösli tycker jag väldans bra om

till min häst hade jag en jensen amiral - apskön att rida i ,vet att det finns de som haft problem med de sadlarna men för mig funkade den prefa

childericen är lika bekväm som en fotölj :love:

har själv en prestige lucky dressage, gillar den oxå - ponnyn med ;)

Jag säger bara.... County eller Wellington. Som att sitta hemma i soffan.. Djupa säten, kilbossa, cut-back, lagomt stöd för skänkeln.

Jag älskar min Crown Jessica :love:

Har en äldre Crown Regal också som också är bra, för att vara äldre.

Den absoluta favoriten är Jaguar. Jag får nöja mig med att rida i den när jag rider Jimmy.

På min egen har jag en Spaldning Finesse som jag tycker nästan lika bra om, men som min plånbok tyckte bättre om. "Bara" 15 000 ny.

Jag älskar min Jaguar måste dock byta nu då pållen har vuxit ur den. Skulle vilja göra en egen sadel med Kieffer Ulla Salzgebers knästöd och pfiff amarettos säte det skulle bli helt perfekt.

Jag är upp över öronen kär i min Jeremy Rudge dressyrsadel men tycker inte det är ngt fel alls på den end Amerigo jag ridit i, hade jag råd med en sådan skulle jag definitivt åka och prova ut en. :D

*kl* jag har en Bates InnoVa, den är härlig!! :) pållarna gillar den oxå :)
Innan hade jag en millenium (zaldi) FANTASTISK!!! Skulle aldrig bytt den om det inte vore för att det går att byta koppjärnet på InnoVan

Bates Isabell! Helt underbar, sitter som som en kloss i den. Luftstoppad, pållen gillar de med. TYcker det är bra att man kan ändra bomvidden relativt enkelt också. Är supernöjd med en. Kan också rekommendera syntet modellen om man inte vill lägga 17000:- Min köpte jag begagnat för 12000:-

Jag gillar Prestige men jag tror inte de passar på min häst tyvärr. Nu har jag en Bates Maestro, är väldigt nöjd med den. Har ev. en Ideal m. flair på gång..

Jag har provat en hel del sadlar på mina hästar genom åren. nu använder jag bara prestige sadlar. de är väldigt sköna att rida i, lagom stora stöd, det går att andra bomvidd och de passar på många hästar.

Jag kan verkligen rekommendera Isabelle Werth dressage. Har syntetmodellen och den är riktigt skön!! Ett lite mer mellanklass alternativ på ca 8-9000:- om det inte är typ 25000:- man vill betala för sin sadel..
Det är min absoluta favorit just nu om den ligger på rätt typ av häst. Har en som är rätt bred och maffig då är den super men på den andra hästen som är lite nättare och mindre känns den bara stor och klumpig på.. Så det gäller nog att den passar båda... :)
Den är lite bredare i sätet vilket jag tycker är skönt och den sätter mig i helt korrekt sits direkt. En bra sadel helt enkelt!

Muddson

Liknande trådar

V
Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
583
Senast: Jahopp
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
848
Senast: Fiorano
·
Relationer Säkerligen många på Buke som släktforskar.... Eftersom jag numera har lite mer tid i tillvaron har jag börjat kolla bakåt i egen släkt...
Svar
18
· Visningar
674
Senast: Karfitsa
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024