Dressyrsadel

BernT

Trådstartare
Vilka märken har dressyrsadlar med djuuuuup sits?
Typ så att man blir ''fastlåst''.

Sv: Dressyrsadel

M&N och Bates nya innovation (?!) med stooora stöd (tror att den heter så). De tycker jag att jag blir väldigt fastlås i.

:)

ja känner mej absolut inte fastlåst i min M&N..

däremot tycker ja wellington.

Jag kan väl inte direkt påstå att jag sitter fastlåst (men vem vill det) i någon av mina sadlar men de går under kategorin djup sits med mycket stöd vilket jag tycker om.

Jag har en Lemetex Bernina samt en Jensen Classic och jag bara älskar bägge två!! :love:

Tycker att min Jaguar XKC deep seat är djup med mkt stöd fast jag skulle ju inte kalla det att jag sitter fast.

Kieffer Ulla Salzgeber och Kieffer Lusitano är också sadlar som är mkt djupa.

Jag tycker att Amerigo Classic sadel som jag nyligen har köpt fungerar perfekt man sitter där man sitter och kommer ingen vart bra stöd för benen osv.

Mvh jenny

Tycker om min Zaldi Atlanta med djupt säte och ganska stora knästöd. Gillar djupa säten! :d Envisas med att rida in unghästen i dressyrsadel med djupt säte (caprilli precioux), tycker jag sitter som bäst då! Min kompis som föredrar hoppning skakar på huvuvdet... -Ska du inte ta hoppsadeln istället? -Nej, då har jag ju inget stöd ju! :p

Liknande trådar

Utrustning Någon som vet något om hulsebo dressyrsadel? Vad passar de på för typ av hästar? Anläggningsyta? Lång/kort?
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Loma
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
Kultur Jag söker klipp i filmer och serier där kvinnan/kvinnor sexualiseras till min undervisning. Jag har försökt att googla, men hittar inget...
2
Svar
36
· Visningar
1 832
Senast: Lenita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar