Dressyrsadel till Tinker

S

SyntheticPassion

Funderar på att köpa en stor tinker men oroar mig över sadelfrågan. Vad finns det för dressyrsadlar som kan passa? Vill helst ha en Wintec Isabell men är väldigt osäker på hur den ligger på bredare hästtyper. Någon som vet? :confused:

Sv: Dressyrsadel till Tinker

att din häst är bred gör inget. jag har haft sådan till frieser och även en mycket bred halvblodshäst...det är väl mest om bommen passar din häst.

M&N brukar passa på rätt breda hästar med ganska rak rygg. Det kanske kan vara något?

Hej. Det finns bredare sadlar om man letar. Jag har en Anky dressyrsadel till salu, 120 grader i bomvidd. Se annonsen här på Buke.Hur du lär dig mäta bomvidd ser du bra på hemsidan www.lillhastenistav.se . Köp den häst du vill ha, sadel löser sig alltid....

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för...
Svar
2
· Visningar
366
Senast: Emiro
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Esmeralda
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Barret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka