Dressyrsadel till rejäl madam

pastejja

Trådstartare
Jag har ett rejält halvblod med lång och rak rygg med normal manke. Har en sadel idag som egentligen ligger ganska bra men har för kort anläggningsyta. Eftersom hon börjat muskla om sig så är det dags att se vad det finns för möjliga alternativ. Inbillar mig att hon behöver vid bom och jag behöver 18". Vet att det funnits någon bra lista i någon tråd om vilka sadelmodeller som passar vilken typ av häst men hittar inte listan. Jag har ingen jättebudget utan tänker att det är en begagnad sadel jag kommer att köpa. Väldigt tacksam för tips! (Och vet någon vilken lista jag tänker på så kopiera gärna länk).

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 796
Senast: tuaphua
·
Utrustning Jag vill ha en dressyrsadel till foderhästen och funderar över vad som kan fungera, hon har en enkel rygg som tur är och normal bomvidd...
Svar
13
· Visningar
2 167
Senast: Buck
·
Utrustning Tråden är egentligen mest hypotetisk. Men om jag ens skulle komma på tanken skulle jag givetvis ta ut en riktig sadelutprovare först...
2
Svar
21
· Visningar
2 570
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2025