Askur
Trådstartare
Är det någon här som antingen har eller känner till en dressyrsadel som hade legat bra på en Islandshäst och som kan vara värd att ta ut och prova? Jag har kollat runt lite men alltid är det något som känns fel.
Jag har kollat på bland annat:
Santa Cruz Leopold
Problem: Finns bara i 17" i sitsen. (Jag behöver 16" - Möjligtvis 16,5").
Prestige Roma
Problem: Känns för lång för min hästs rygg och känns heller inte som den ligger bra på en Islandshäst öht (efter vad man fått läsa).
Equipe Emporio
Problem: Just den jag vill ha finns bara i enkelkåpa. Vilket betyder att man måste ha stigläderna ovanpå och jag vägrar köpa en sådan sadel. Ni behöver inte fråga varför, det kommer bara inte hända. Läste att det finns en med dubbelkåpa men då antar jag att den är mycket dyrare?
Med andra ord sträcker sig budgeten till närmare 20 000. (Equipen ligger på 19900).
Några tips och förslag?
Jag har kollat på bland annat:
Santa Cruz Leopold
Problem: Finns bara i 17" i sitsen. (Jag behöver 16" - Möjligtvis 16,5").
Prestige Roma
Problem: Känns för lång för min hästs rygg och känns heller inte som den ligger bra på en Islandshäst öht (efter vad man fått läsa).
Equipe Emporio
Problem: Just den jag vill ha finns bara i enkelkåpa. Vilket betyder att man måste ha stigläderna ovanpå och jag vägrar köpa en sådan sadel. Ni behöver inte fråga varför, det kommer bara inte hända. Läste att det finns en med dubbelkåpa men då antar jag att den är mycket dyrare?
Med andra ord sträcker sig budgeten till närmare 20 000. (Equipen ligger på 19900).
Några tips och förslag?