Dressyrsadel till häst med rak rygg

L

lotta_k87

Jag har en varmblodstravare som jag försöker hitta en passande sadel åt. Har provat stübben och hubertus hittills och båda var för böjda i bommen. Har en pessoa hopp som passar väldigt bra!
Vad finns det för dressyrsadlar som är lika pessoas bommar?
Tips på sadlar jag kan prova?
Håller på att bli tokig av att leta sadel snart...
Har tyvärr inga helkroppsbilder på henne utan sadel, men hon har en väldigt rak rygg med liten manke. Har normal bom på pessoan.

Tacksam för alla svar jag kan få :bow:

Sv: Dressyrsadel till häst med rak rygg

på min rakryggade häst har jag wintec, det funkar bra

Har en Pfiff till min häst som har rak rygg.Hade tidigare en Trainers som också passar hästar med rak rygg men hon växte ur den.
Bor du i Haparanda? Kommer att lämna in min Trainers till försäljning på hästaffären där tror jag,de tar visst emot beg sadlar:)

Jag ska se om jag får igång kameran idag, så tar jag lite bilder på henne :)

Crownsadlar rekommenderar jag till alla som letar sadel som har en häst med rak rygg, bara för jag trivs så bra med dem själv!

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 244
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 178
Senast: Mogge
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 640
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix