Dressyrsadel till Haflinger

MayGrace

Trådstartare
Funderar lite på att skaffa mig en dressyrsadel till min haflinger. Är inte så inne i de där med dressyrsadlar, som sagt jag har en haflinger med bred rygg och obefintlig manke :crazy: Den får inte vara för dyr heller därför har ingen lust att lägga massa dyra pengar när jag mest bara skogsrider/hobbyrider!
Sätt att hööks har en för bredare häst typer men som sagt vet hur en sadel ska ligga osv men ingen erfarenhet av märken!

Om ni har förslag kom gärna med de ;)

Sv: Dressyrsadel till Haflinger

Jag har en Kieffer Wien Dl med vid bom som låg riktigt bra på en stallkompis haflinger. Inte heller han har någon direkt manke. Men trots cutback på sadeln så tyckte vi att den passade utmärkt. Låg stilla och klämde ingenstans.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 055
Senast: iNHALE
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Utrustning Nu ska jag inte ropa hej förrän jag är över bäcken (eller möjligen bäckenet i mitt fall ;P) men jag verkar ha hittat en dressyrsadel som...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka