Dressyrsadel med höga stöd fram

Sv: Dressyrsadel med höga stöd fram

Bäckenet påverkar höfterna, det var därför jag skrev så. Men visst kunde väl lika gärna skrivit bäckenmördare då. Men jag personligen får ont i både bäcken och höfter bara av att provsitta en isabell i butik.

nix min childeric är den absolut smalaste jag ridit i. nu snackar jag alltså om midjan, inte längre ner. det kan du tom se, kolla på en bates och en childeric ovanifrån så ser du att ch är hälften så bred.

Jag jämför inte med Bates eftersom jag inte rider i någon sådan.
Jag skrev bara mina erfarenheter av att rida i Childeric = går helt enkelt inte. Till och med min tränare (som rider i Childeric själv och försöker "pracka på den" på alla som tränar för honom) säger att inte alla KAN rida i Childeric pga. att de blir för breda att sitta i. Jag är en av de som inte kan.

då ska du nog inte skaffa en bates iaf.:p
vad jmf du med då? är som sagt den smalaste jag suttit i (vanliga dressyrmodellen, isismodellen verkar bredare). den är smal i midjan men blir bredare länger ner, eftersom det ju är en closecontact sadel.

Jag jämför inte med någon sadel, jag skrev hur det känns när jag rider (oavsett hur det är i jämförelse med andra sadlar). Det går helt enkelt inte. Som sagt så får jag ju ont av dem efter bara tio minuters skritt... :(

Men om jag nu måste jämföra så kan jag ju nämna de sadlar som jag provridit på häst (räknar alltså bort de som jag bara provsuttit) som har fungerat/fungerar för mitt känsliga bäcken/höfter: Stübben Maestoso, Stübben Tristan DL, Spirit CC och Cliff Barnsby Ngage :love:

Liknande trådar

N
Dressyr Funderar starkt på att göra något ganska dumt... nämligen köpa en sadel på nätet som jag varken sett i verkligheten eller provat. Börjar...
Svar
15
· Visningar
5 581
Senast: Tussilago
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka