Dressyrsadel med djupt säte

S

sarre_hall

Vilka märken har dressyrsadlar med djupa säten? Jag såg en tjej idag på dressyrträningen som hade ett väldigt djupt säte o stora knävulster.

Har ni ngr bra bilder??

Sv: Dressyrsadel med djupt säte

Min sadel har väl ganska rejält djupt säte och stora knästöd :) Är en Kentaur Andromeda :love:

002.jpg

de flesta märken har modeller med stora stöd och djup sits.

Bates Isabell Werths sadel har djupt säte och stora knästöd. Många av Kieffers modeller har extremt djupa säten och massa stöd, så kika på deras modeller:)

min dressyrsadel är ganska djup i sitsen men har inte så stora knästöd, det är en hubertus från 2005. (har nog ingen bild där man ser hur den ser ut) vet inte vad modellen heter men den är väldigt smal på själva sittytan och passar därför bra om man har en lite rumpa ,vilket jag inte har, så jag funderar lite på en passier hannover. en i stallet har en sån ser skön ut, ngn som vet?

jag tycker nog innovan är ännu djupare o har ännu mer stöd än isabellen?

Innovan har mer stöd än isabellen, speciellt extended varianten.

Jag upplever sätet som djupt, men inte fullt lika "fastlåsande" som isabellen. Men det kan ju vara mer vana?:confused:

det beror nog på vad man tycker själv...jag tycker jag känner mig mindre låst i isabellen. Jag upplever innovan som väldigt djup. Men det är nog individuellt...det är ju främst extenden jag tänker på då.

Stübben Maestoso har djupt säte som ändå inte låser!
Inga stora klossar, dock.
IMG_2417.jpg

Cliff Barnsby N-Gage har både djupt säte och stora klossar.
IMG_3614.jpg

Liknande trådar

Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Esmeralda
·
Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 220
Senast: Fiorano
·
Utrustning Har idag en Frank Baines Physio som har djupt säte. Men jag har en utstickande svanskota så jag får rejäla ridsår av det djupa sätet...
Svar
9
· Visningar
911
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka