Dressyrsadel, Euroriding Titan II

m85

Trådstartare
Haller pa att leta efter en dressyrsadel som ska passa en hast med kort rak rygg.

Funderar bla en pa en som heter Euroriding Titan II, nagon som kanner till den sadeln ?

Bild pa sadel

Sv: Dressyrsadel, Euroriding Titan II

Aldrig sett den sadeln, men den såg skön ut iaf. Sadlar som passar raka korta ryggar: Frank Baines, Albion, Globus, Clincher, Crown osv

Jo jag har testat att rida i den ett par ganger och den ar skon. Tror att den skulle kunna passa hasten ocksa, vilket givetvis ar det viktigaste. Manga sadlar hamnar i bakvikt pa honom. Men tror att den har ska kunna passa.

Tack for tipsen pa de andra sadlarna, ska kika lite om de har nagon modell som jag tycker om.

Den såg väldigt skön ut!!! Har du hittat den i Spanien eller vet du om den finns här i Sverige?

Jag har sett den har i Spanien, men det ar ett tyskt marke. (Euroriding) En av mina tranare har nyligen kopt en sa jag har att chans att provrida i den ett par ggr. Tror han sa att nypris var 1800€.

Vet inte om den finns hemma i Sverige? Jag hade iaf inte hort talas om det har market innan.

Tankte om nagon kanner till den. Skulle vara roligt att hora kommentarer ifran nagon som anvant denna eller nagon annan av deras sadlar lite langre.

jag hade en för en massa år sen. en allround var det tror jag. helt okej att rida i, man får bra sits. Men, den var jättetung och rätt hård. Och klumpig! Typisk tysk sadel (nej jag gillar inte tyska sadlar så värst mkt...:p).
Sen tappade den färgen och blev grå efter några år.

jag hade en för en massa år sen. en allround var det tror jag. helt okej att rida i, man får bra sits. Men, den var jättetung och rätt hård. Och klumpig! Typisk tysk sadel (nej jag gillar inte tyska sadlar så värst mkt...:p).
Sen tappade den färgen och blev grå efter några år.

Hehe fast nu har jag sokt mer och tror att jag missupfattade. Verkar vara ett engelskt marke.
Bara det att typ alla information jag kan fa fram pa natet ar pa tyska :D

Att den tappar fargen later ju inge vidare. Hoppas att utvecklingen utav gatt framat. Men tung, tror inte att den jag ridit i ar sa tung. Man sitter verkligen superskont i den, mycket stod och sa.

Kollade lite på hemsidan, och jag har alltid trott att Euroriding bara har billiga sadlar (de är de enda jag har sett) men de hade visst många olika modeller och de dyrare såg ju jättefina ut! Synd att jag inte känner till en ÅF så jag också kan prova :D

euroriding.
hade en, red i den ett par ggr, jag fick skitont av sadeln, så jag sålde den. Dressyrmodell.

Jo jag kanner ju inte till market sa bra. Har endast testat den jag visat bild pa dar uppe och den ar riktigt skon !

Vad var det som gjorde att du fick ont utav den ? Vad var det for modell du provade ?

det va inte den modell du visar på bild.
jag tror det va en ngt äldre modell.

problemet var att den va så djup. Kan nog kalla den för "musknäckare" ;)

MEN...bara för att jag inte gilla den så behöver det ju inte betyda att den är så för alla.

Det va jag o en till som provade den och vi gillade den inte.

Jag har haft en Eurostar Diamant på min gamla häst och den var superskön och gav en bra sits. Dessutom var det bra kvalitet och den såg lika ny ut efter flera år. När jag gick gymnasiet så hade i princip alla hästar på skolan likadana dressyrsadlar och det hade de haft i många år och se var fortfarande lika fräscha. Kan absolut rekomendera en sån. Tyckte den påminde lite om Wellington Elite. Hade en sån efteråt, men ärligt talat var min diamantsadel bättre.

Jag har haft en Eurostar Diamant på min gamla häst och den var superskön och gav en bra sits. Dessutom var det bra kvalitet och den såg lika ny ut efter flera år. När jag gick gymnasiet så hade i princip alla hästar på skolan likadana dressyrsadlar och det hade de haft i många år och se var fortfarande lika fräscha. Kan absolut rekomendera en sån. Tyckte den påminde lite om Wellington Elite. Hade en sån efteråt, men ärligt talat var min diamantsadel bättre.

Okej, va skont att hora lite positiva ord om market. Att den sag frasch och som ny ut efter en lang tids anvandade ar ju saklart kul att hora. Nu ska jag jaga ratt pa en och prova pa hasten !

Stilett; Okej kanske var en aldre modell du haft da och forhoppningsvis har de vall utevecklats och ar battre nu. Sen ar vi ju som sagt olika byggda vad en inte tycker om kan en annan alska :D

Gammal tråd men jag svarar iaf....

Kanske du redan köpt en sadel?

Jag har iaf en Euroriding Titan I (modellen innan den du visade på bild) och den är en axakt kopia på Wellington Greenline- ja, vilken som är kopia på vilken vet jag ju förstås inte. Har även fått förklarat för mig att det är samma sadel.
Wellington heter ju Windsor i Norge, Edinburgh i Danmark och tydligen ska den heta Euroriding i Tyskland och ha samma tillverkare. Modellen Titan är lik som Greenline, modellen Diamant är exakt lik som Elite...

Jag trivs hur bra som hels med min Titan I men tyvärr börjar hästen att växa ur den.... Sadeln är mkt djup i sitsen och har stooora knästöd, jag älskar den!!

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 426
Utrustning Någon som har erfarenhet av denna sadel? Ev behöver vi framöver en ny dressyrsadel till vår ponny, swb/ welsh med platt rygg och inte så...
Svar
3
· Visningar
1 240
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 244

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka