Dressyrsadel Diamant!

myfairlady91

Trådstartare
Har hemma en dressyrsadel av märket Diamant å provar på min ena häst. Har aldrig hört talas om märket själv dock.. Är det någon här som vet något om det? Både bra och dåliga saker.. Vad ligger de på för prisnivå? Var tillverkas sadeln? Någon hemsida?

Diamant, Edinburgh och Wellington är samma sadel. Tillverkad i England. Det är endast olika återförsäljare i Sverige, därför skiljer namnen.

Om jag inte minns fel så är det Hästbiten som är återförsäljare för Diamant.

Har själv en Edinburgh som är 4 år. Den sadeln är jag mycket nöjd med. När jag köpte den så rådde sadelmakaren mig att inte köpa en för gammal, eftersom de äldre var lite ömtåligare i bommen. Men de ny är helt ok.

Jag betalade 6500,- för min sadel då var den 1 år gammal och superfin.

Det är som Iza säger samma sadel som Edinburg och Wellington. Hästbiten säljer Edinburg som är den dyraste av dom. wellington är i mellanprisklassen och Diamant är den billigase av dom. Kan inte svara på om det finns någon skillnad på läderkvalliten mellan sadlarna eller om det är samma.

Glömde säga att det just nu finns väldigt många begagnade sadlar av dessa märken till salu om du vill köpa billigar.

Bommen är lite rund så dom passar bäst på hästar som har lite svakig rygg.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 194
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
961
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
630
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka