Dressyrryttartest

R

rulana_korsbar

Läste in en proposition för kommande tävling att man kan anmäla sig till s k Dressyrryttartest - vad innebär det? Klassen är formulerad "Dressyrryttartest inl. klass (4 ryttare)"?! Hur går ett sådant här ryttartest till? Är det som ett vanligt dressyrprogram?!

Sv: Dressyrryttartest

Jättelärorikt! Rekommenderar jag verkligen! :D

Läste in en proposition för kommande tävling att man kan anmäla sig till s k Dressyrryttartest - vad innebär det? Klassen är formulerad "Dressyrryttartest inl. klass (4 ryttare)"?! Hur går ett sådant här ryttartest till? Är det som ett vanligt dressyrprogram?!

DIV III i halland (vet inte om det gäller hela sverige) rids i ryttartest. Rider fyra ryttare på led och ryttarens sits och hjälper är det som bedöms mest. Hästens form och liknande är inte lika viktigt utan det är just ryttaren som bedömms.

jag har ridit dressyrryttartest ett par gånger, men då red vi en i taget, och inte 4 st som det står att man ska va :crazy: fast det var iof bara en liten klubbtävling så det var inte så noga iof :)

DIV III i halland (vet inte om det gäller hela sverige) rids i ryttartest. Rider fyra ryttare på led och ryttarens sits och hjälper är det som bedöms mest. Hästens form och liknande är inte lika viktigt utan det är just ryttaren som bedömms.

Lite dum fråga kanske men hur gör man halterna om ryttarna rider på led?:confused:

Har man halter?? Vet inte :S Men om man har en häst som inte klarar att ligga bakom nån annan då? Har ett extremt tävlinginriktat sto. Det går ju att ligga bakom men då kan jag inte rida henne i nån vidare form..

Då får man väl låta bli att rida det programmet.
Eller lära sig kontrollera sin häst :smirk:

okej, då förstår jag! fast nu när jag kollade på protokollet såg jag att det stod "ryttartest - inledande klass (4 ryttare)". men vi red en i taget. hehe, jajja :p

ja det har väl ingen betydelse egentligen, men programmet för 4 ryttare är väl konstruerat så att man inte ska hamna i vägen för varann när man rider på led - det behöver man ju inte ta hänsyn till när det bara är en ryttare.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2
Svar
28
· Visningar
1 135
Senast: fio
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
748
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
1 933
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 314

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka