Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
lizan skrev:så gjorde dom som red 3åringar på flyinge iaf, bägge händer fram..
det är även så det är i vissa dressyrprogram i USA.
Dock skall ridspö bäras. Spöt får inte vara längre än 1.10 m. Ryttaren förväntas ej skifta spöhand vid byte av varv. Ryttarens sätt att hantera ridspöt ingår som en del av bedömningen av ryttarens sits och agerande. En välutbildad häst förväntas acceptera att ryttaren bär spö.
frågan är bara vad domaren tycker om helheltsintrycket! Ser kanske lite roligt ut med ett gummihandtag i näven!PrinceFair skrev:man kan ju ha ett jättekort hoppspö annars så bara handtaget är kvar, det är ju också ett spö
Mitt fullblod hade oxå dåliga erfarenheter... Hörde han en pisk på 100m håll så trodde han iaf att det var riktat mot honom och då slog han tillbaka! Inte så roligt en gång för matte som precis skulle sitta upp och fick en hov i sidan... Nu efter lite mer förtroende mellan oss och en tryggare häst kan jag både rida med spö och använda det i hjälpgivningen! Det e bara att kämpa på... Skulle dock oxå gärna slippa rida med spö, vet inte riktigt hur han kommer reagera ute på tävling... Kanske kommer minnena från galoppen tillbaka?Murray skrev:Alltså, tror ni att det finns någon möjlighet att få dispans?
Jag tror att det är pga. när fullblodet gick på banan han har dåliga erfarenheter av spö och använder aldrig spö nu.
so what? det står inget om minimilängd på spöet, så man kan ha ett 30cms hoppspöMuppo skrev:frågan är bara vad domaren tycker om helheltsintrycket! Ser kanske lite roligt ut med ett gummihandtag i näven!
PrinceFair skrev:so what? det står inget om minimilängd på spöet, så man kan ha ett 30cms hoppspö
Murray skrev:Ok, så bara att ut och träna alltså. Någon gång har jag väl nytta av att kunna använda spöet.