Dressyrregler-Hjälp!

glitter

Trådstartare
Nu kommer jag me mina puckade frågor igen! :D

Lite kort:
Hur högt får man tävla innan kval osv börjar tillämpas? Och vad gäller sen för kval?

Från vilken klass är kandar tillåtet och är det då ett måste?

Hur funkar vet bes på dressyrtävling, det är ju nytt på hopp tex att det bara behövs från 120-klass, finns det nåt sånt inom dressyr?

Puckade frågor som söker svar! :angel:

Sv: Dressyrregler-Hjälp!

I dressyr får du tävla upp till och med MSV C:2 innan du behöver kvala.
För att få starta MSV B måste du ha ridit 2 gånger på minst 62 % i MSV C under innevarande eller föregående år. För att sedan få starta MSV A/St George behöver du ha ridit på minst 62 % i MSV B:4, MSV B:5, FEI lag eller FEI mästerskapsprogram för juniorer. Till nationellt kvalar du genom att rida på 62 % en gång på regional nivå i den klassen eller högre som du vill rida nationellt. Till Intermediere behöver du bara kvala till nationellt st george eftersom intermediere inte finns på regional tävling. För att kvala till GP måste du ha ridit på minst 62 % i Intermediere. För att starta elittävling måste du ha ridit på 62 % en gång på nationell tävling samma klass eller högre.

Kandar är tillåtet från MSV C och obligatoriskt från MSV B:4 och FEI lagtävlansprogram för juniorer.

Veterinärbesikning görs bara om du ska starta Intermediere II eller högre.

Lycka till på tävlingsbanorna!

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 230
Senast: Jeps
·
Dressyr Hej! Det börjar närma sig min fösta klass i LB:1 i dressyr men även min första tävling utan med min medryttarhäst. Och nervositeten...
Svar
6
· Visningar
2 842
Senast: Amanda_F
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 202
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar