Dressyrprov i fälttävlan

dimmansstuteri

Trådstartare
Jag undrar "vad" som ingår i FEI:s program för fälttävlan CIC* 2002 ?
En av mina ponnyer (utlånad.. :D ) skall starta MSV B fälttävlan (kat C) i Bollnäs till helgen, och då skall de gå detta dressyrprogram. Är det vanligt att det står * efter ponnyfälttävlan? Vad är den högsta klass ponnyerna går (EM)? Är det ** eller ***? Har bara hört att man delar upp ponnyernas klasser i Debutant, Lätt, MSV B och MSV A.
Nyfiken på svar...

Hlsn Helena

Sv: Dressyrprov i fälttävlan

Vet inte exakt hur det programet är, finns flera.
Men det ingår förvänd galopp på en stor serpentin längs långsidan, enkelt byte, och två halva tiometersvolter över ridbanan som väl är det som är svårigheterna.

Jag tror det är så att Mvs B för ponny alltid har det *-stjärniga programmet, det motsvarar väl den svårigheten?
Men jag tävlar inte ponny själv så jag har egentligen ingen koll. Vet bara att det alltid står så i propositionen iaf.

Hej! Jag ska oxå dit och tävla. Fast jag rider D-ponny. Det är inga fler speciella svårigheter med programmet tycker jag. Det är somsagt förvänd galopp i en serpentin båge lägs långsidan och de enkla bytena är från trav så ska man sakta av till skritt i 3-5 steg och det är 1 gång och en annan är då man ska bryta av från galopp till trav i 3-5 steg. Det är galopp på volt 20 m i diameter och där succesiv längning till mellangalopp. Det va väl det mesta. Sen är det såklart nån mellantrav och en volt och d vanliga.

Vilken ponny är din? Ska du dit och titta?

Kramar Sofi

Hej, min ponny heter Dimmans Eros, han är en 7-årig New forestponny, egen uppfödning e.Fredriksbergs Dizney RNF 98 u.Dimmans Elmia RNF 2092.

Jag kommer tyvärr inte ha möjlighet att åka och titta då jag bor i södra Skåne, men jag håller tummarna på hemmaplan :)

Vilken ponny rider du?

Hlsn Helena

Jag rider D-ponnyn Milou. Vi kom 3a i vår andra MSV b så ja e JÄTTE nöjd! Dressyren gick väl inge vidare men resten gick som smort. Hur gick det för din ponny?

Sofi

Grattis!
Hur gick det för Eros? Hingsten här hemifrån var två i msvB för kat C!

Dressyren gick bra, ett nedslag i banhoppningen, sen vet jag faktiskt inte hur det gick i terrängen, så jag har ingen aning om det slutliga resultatet för Eros.
Är det Orchis Frivaldi ni har? Trevlig ponny! :)

Hlsn Helena

Japp det är Frivaldi vi har. Eller det är egentligen de som äger gården där jag bor som äger honom men det är ju alltid kul att följa ponnyer man känner :banana: Han är f.ö bror till o. fragans som vunnit msvA flt.

Liknande trådar

S
Fälttävlan Hoppas att det är någon som kan hjälpa en stackars förvirrad hoppryttare, haha :p Jag hade tänkt att prova att tävla fälttävlan med...
Svar
8
· Visningar
5 196
Senast: Supermoose
·
Fälttävlan Enligt ridsports hemsida så ändras kvalreglerna för kat. D pga för få kvaltillfällen i Msv A. ""Kval och final i Msv B i stället...
Svar
7
· Visningar
1 289
Senast: fälttävlansnörd
·
Avel ..att en ponnyhingst skall ha presterat på tävlingsbanorna för att kallas "prestationshingst"? I dressyr, i hoppning, fälttävlan? Kat B...
2
Svar
27
· Visningar
2 490
P
Fälttävlan Nu har ridsportförbundet lagt ut reglerna för SM 2006. Följande står för ponny individuellt: Fälttävlans-SM Ponny 2006 Minimum 5...
Svar
9
· Visningar
1 566
Senast: Ponnypappan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka