Dressyrprogram - samlad trav, etc

M

MissCrazy

Satt precis och kollade igenom dressyrprogram.. Och
fram till Msv B, så är där ju inga direkta skolor?
Men en del olika sorters trav, etc

Det jag vill veta är skillnaden mellan

arbetes
samlad
mellan
ökad

skritt,trav,galopp.

Arbetstrav, är väl typ, "vanligt" trav. Och ökad ökar man steglängden? Mer utförligt vet jag inte, men kanske här är nån som e duktig som kan besvara mina frågor!!

Sv: Dressyrprogram - samlad trav, etc

skolorna finns i LA:5, LA:6 samt i alla program from Msv B och uppåt.

pröva att söka här på forumet om ökade och samlade gångarter osv, finns säkert massor av bra trådar om detta :idea:

Om jag inte minns helt fel så går det faktiskt att slå i TR efter de olika momenten, hur de bedöms, vad som är viktigt och hur det ska se ut.
Där kan du alltså hitta mellantraven, ökade traven, arbetstraven och allt annat du vill finna.

Det är sant, tyvärr är det lite luddigt uttryckt där bara har jag för mig.

PrinceFair skrev:
Det är sant, tyvärr är det lite luddigt uttryckt där bara har jag för mig.

Ja, tyvärr kan det vara det om man inte är särkillt van att slå i Just TR, och det gör man ju som sagt inte särkillt ofta..

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 255
Senast: Magiana
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 794
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka