dressyrponnyhingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare attsy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 273
A

attsy

vilken tror ni skulle passa detta sto e. Carneol x?
hon har tävlat FEI dressyr, hoppar bra med glädje. har fina gångarter, skulle vilja ha lite "rundare" gångarter spec galoppen. har mkt lätt för att länga sig, har lätta lite stela gångarter, ett underbart temperamentm alla kan rida henne. vad jag vet aldrig för innan. så va tror ni skulle passa? :)

Sv: dressyrponnyhingst

ung_cappuccino.JPG

dålig bild, men som 7-åring.

caramell_och_cappuccino.jpg

ponnyn till höger.

ingen mer som har någon ide? alla raser är välkomna! :D

Finns flera fina connemarahingstar med bra gångarter. Tex Juno Rory och Brolötens Grafit som båda gått SM o EM. Sen finns Touchwood Winston SM o NM, Garryhack Frederick FEI (och MSV hoppning).

Du kan titta mer på connemarasällskapets hemsida.
http://www.connemaraponny.org

tror du att en connemara skulle passa henne? har du något förslag på en som har luftig gång/i uppförsbacke? :) gilalr själv connemaror :love:

mm, jag gillar den också, ursnygg! :D men tror ni att han skulle passa? :)

Ja det tror jag! Ditt sto verkar ju ha visat vad hon går för!:) så det blir ju säkert en spännande kombination, RP avkomma ialf!

Welshhingsten Karlsfälts Caruso har själv tävlat dressyr .
Har sett honom röra sig.....:love:

tror du att en connemara skulle passa henne? har du något förslag på en som har luftig gång/i uppförsbacke? :) gilalr själv connemaror :love:

Har du någon bättre uppställnngsbild? Jag har inte sett så många connemarahingstar ridna. Ska fundera.

Kanske skulle Verdi passa. Han har ju lite connemara på ett hörn också (morfar). När jag såg honom göra bruksprov som 4-åring så var traven riktigt luftig och med schwung. Sen var han ju två på ungponnychampionaten förra året (slagen av en connemara:D e Rolls Royce). Rolls Royce kanske också skulle passa. Han är ju en riktig dressyrförärvare för några år sen var han ju pappa/morfar till 3/4 av NM laget.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 052
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Jag kommer inom en överskådlig framtid stå utan häst och har funderat på, om jag vill ha en ny häst och i så fall vilken typ av häst som... 2 3
Svar
57
· Visningar
3 975
Senast: grodan21
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit... 2
Svar
24
· Visningar
4 597
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
858
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka